Aria_princess
Veteran
Drakar och demoner äger tycker jag
Jag äger Drakar&Demoner!Aria_princess said:Drakar och demoner äger tycker jag
Hur 17 gick det till? Försökte du använda den som bojsänke ellerKrille said:Min version 1 försvann på en båttur
Nej, du äger! Du är den ägaste ägaren.Aria_princess said:Drakar och demoner äger tycker jag
Faen vet. Jag följde med familjen ut och plockade med den. På hemresan upptäckte jag att den var borta. Sen vart jag ledsen och kinkig, och dagarna senare köpte jag en DoD2.Organ said:Hur 17 gick det till? Försökte du använda den som bojsänke eller
Det skulle heller inte skada att dumpa alla standardfantasykomponenter som finns med i spelet men egentligen inte passar in i miljön, till exempel de varelser som uppenbarligen kommer från grekisk (eller annan) mytologi och bara fått ett lite med Trudvangskt namn.Jag tror Trudvangs bekymmer är att dess författare inte riktigt tycks ha brytt sig om att skilja på sina sagor, utan försöker få in John Bauer, Egil Skallagrimsson och Beowulf i samma kategori såsom varandes sagor. Det märks en rätt hyfsad avsaknad av fingertoppskänsla gällande skillnaden på saga och saga i det material som släppts.
Tja, det beror på vad man jämför med skulle (till och med) jag vilja säga. Jag älskar Äventyrsspels produktioner av det själ att jag har förkärlek till svenska (främst äldre) spel, just fantasy och det stilfulla enkla (inte alltid så fullständiga) BRP-systemet. Det håller liksom alltid och är så satans enkelt att man alltid kan fokusera sig på spel före regler. Så vill jag helst ha det. Beror dock också lite på vilket spel, och faktiskt vilka regler man får tråka sig med. Är reglerna intressanta och bra är de ju värda lite tid.Aria_princess said:Drakar och demoner äger tycker jag
Spelar väl egentligen ingen roll så länge man gjort detta:Det skulle heller inte skada att dumpa alla standardfantasykomponenter som finns med i spelet men egentligen inte passar in i miljön, till exempel de varelser som uppenbarligen kommer från grekisk (eller annan) mytologi och bara fått ett lite med Trudvangskt namn.
samt att Riotminds också Trudvangifierat det hela med en bakgrund och miljö kring varelserna som funkar med övriga världen. Modifierar man något spelar inte ursprunget någon roll egentligen. Funkar det så gör det. Jag menar, i hur många rollspel har man egentligen inte plockat från flera håll?och bara fått ett lite med Trudvangskt namn.