Pantheror jagar...
Detta är ett typiskt "Eon-ämne".
Du ser, ungefär så här ligger det till.
Man delar upp drakar i två stycken olika grupperingar. På dessa grupperingar finns inga direkt officiella namn men jag kallar dom för Pseudo-drakar och Sanna Drakar.
Till de sanna drakarna tillhör Lumian och Mortuach. Den gamla draktron anser att Lumian representerar ordning medans Mortuach representerar Kaos. Detta brukar stämma ganska väl överens eftersom nästan alla kända Mortuach är väldigt aggressiva av sig medans Lumian mest påminner om visa eremiter.
Pseudodrakar är resten.
Allt annat som kan klassificieras som drake OCH inte är lumian eller mortuach.
Exempelvis Heavé, horndrakar och lindormar.
Skillnaden mellan Pseudodrakar och sanna drakar är först och främst att de sanna drakarna är besjälade. Detta är inte pseudodrakarna (såvitt jag vet). Dessutom brukar Pseudodrakar vara mycket mycket mindre om man jämför med de sanna drakarna.
En sann drake brukar variera emellan 10 - 30 meter. Men avvikelser förekommer givetvis. En Heavé är på sin höjd 3-4 (tror jag) emellan nos till svans.
Slutsats:
Pantheror tar inte ut en Mortuach. Aldrig.
Heavé och dyl. är en annan femma. Beror väl på hur stor/gammal pseudodraken är. Men jag skulle väl säga att om ett gäng pantheror kan få ner heavé på marken så krävs det väl kanske en 5-6 st, plus minus ett par.
Definitivt under 10 (pantheror är trots allt väldigt hårda) men ganska säkert över 5, Annars vågar dom nog inte attackera (Heavé är faktiskt ännu hårdare).