Drakar.
Obs Detta är information som jag själv har pusslat ihop, jag tror att de grova dragen stämmer hyffsat väl överens med den kommande modulen. Ta inte denna information som officiell. Det är bara jag som sammanfatter min uppfattning om det hela.
Obs
Man kan sortera upp Mundanas drakar i två kategorier.
1) Sanna drakar
2) Pseudo-drakar (Falska drakar kan man säga, men det är en smula missvisande).
Sanna drakar kan i sin tur kategoriseras upp i två kategorier, dessa kallas för lumian och mortuach.
Sanna drakar har en själ, detta medför att dom är vad vi kan kalla för 'intelligenta'.
* De sanna drakarna lever i gemen äckligt länge.
* De sanna drakarna delas upp i Mortuach och Lumian. Tokonfolket i norra Consaber dyrkar dessa drakar och anser att Mortuach representerar Kaos och Lumian representerar Ordning.
* Mortuach är i gemen rätt så våldsamma medans Lumian är mer en uråldrig, vis, sansad och klok varelse
* De sanna drakarna motsvarar en MI-24 Hind i eldkraft, och därmed så behöver dom inga värden, för en RP kan aldrig någonsin ens vara i närheten av att ens avlägsat ha en ärlig chans att besegra en sann drake i strid.
* De sanna drakarna är i gemen hyffsat stora. 30 fot är inte alls en ovanligt längd från svans till nos.
* Sanna drakar använder sina vingar som ett sorts segel mot mundanas magiska strömmningar, detta gör det möjligt för dom att flyga.
Mäster Johans Boning har en liten
artikel om specifika sanna drakar.
Pseudo drakar är obesjälade djur vars fysiska karakteristika liknar de sanna drakar. Man kan inte säga särskilt mycket enhetligt om pseudodrakarna eftersom det finns så många olika typer av pseudodrakar. Vad som dock kan sägas är följande.
* Pseudodrakar är inte besjälade (dom fungerar alltså som djur, vilket medför att vissa raser kan och har tämjts)
* Pseudodrakar har samma förmåga att flyga med hjälp av det magiskaflödet som de sanna drakarna, trots oproportionaliteten i deras ving-mot-kroppsmassa förhållande.
Exempel på Pseudodrakar är Heavédraken.
Hoppas detta gjorde saker lite klarare.