w176
Förlorad dotter
Någon som tagit en titt på Dresden files rpg?
Underbart bra! Skaffade själv PDF:en för ett tag sedan och drog det från pärm till pärm med en gång. Suveränt givande. Rekommenderas varmt.Jag funderar på att skaffa play unsafe
Nej ingen kampanj vad jag kan hitta. Hela grejen med spelet är att man tillsammans skapar en egen stad, vilka makter som kämpar inom den, vilka hot som gömmer sig i gärnderna, osv. Utifrån den här staden skapas sen kampanjen som just er spelgrupp kommer köra. Det finns förvisso en exempelstad som följer med, om man vill sparka igång med något färdigt, men jag tror man tjänar ofantligt på att skapa staden tillsammans och att därmed få alla med på vad som finns i staden, alla får ett gäng bekanta platser, en uppsättning SLPs, osv.Draugen said:Är spelet en fet kampanj eller vad?
Arfert använder rätt ofta »kampanjen« där man hade sagt »the campaign setting« på engelska. Jag gillar't.Draugen said:Är spelet en fet kampanj eller vad?
Och i den bemärkelsen finns det i princip 1.3 böcker proppfulla, plus alla romaner, tv-serien och serietidningarna....DeBracy said:Arfert använder rätt ofta »kampanjen« där man hade sagt »the campaign setting« på engelska. Jag gillar't.Draugen said:Är spelet en fet kampanj eller vad?
Ja det var ju så vi sa förr i tiden... "vilken kampanj spelar ni?" "Greyhawk"DeBracy said:Arfert använder rätt ofta »kampanjen« där man hade sagt »the campaign setting« på engelska. Jag gillar't.Draugen said:Är spelet en fet kampanj eller vad?