Nekromanti Drezins brandbekämpning

Marcus J

Hero
Dvärgar använder ju sina skägg vid barndbekämpning som en slags primitiv gasmask, men hur gjör derzin dvärgar som inte har lika långt skägg som andra dvärgar?
Hyr de in Ghor dvärgar som en slags brandkår, kör de med luftiga våta trasor, ellr springer var tionde dvärg runt och kastar "Luftrenings"-besvärjelsen?

Och varför har Drezin inte lika långa skägg, släpar de i böckerna eller? :)

Ceram

Hero
Drezins skägg

Och varför har Drezin inte lika långa skägg, släpar de i böckerna eller?
De vill väl vara orginella de små lömskingarna...

/Tobbe, som villl ha helskägg...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Naug tar sig an en förklaring

mmm. Intressanta frågor.
Jag försöker mig på att prata lite granna om ämnet.

"Dvärgar använder ju sina skägg vid barndbekämpning som en slags primitiv gasmask, men hur gjör derzin dvärgar som inte har lika långt skägg som andra dvärgar?
Hyr de in Ghor dvärgar som en slags brandkår, kör de med luftiga våta trasor, ellr springer var tionde dvärg runt och kastar "Luftrenings"-besvärjelsen?"

Jag tror personligen att skägget som gasmask är en trevlig liten bonus i brandbekämpandet, men absolut ingen nödvändighet. Skägget kan säkerligen substitueras med våta trasor och dylikt. Sen lär ju Drezin ha en ganska stor mängd trollkarlar. En ganska stor del av dessa trollkarlar lär behärska hydro- och pneumotropi rätt bra. Så de kan nog hjälpa till att bekämpa elden. Dessutom ser jag det inte som otroligt att de större Drezinfästena har åtminstone en eller flera artefakter som kan hjälpa till vid brandbekämpning.

Pneumtropiska kongelat för att improvisera en rena luft med sjukligt stor radie finns nog att tillgå för brandförsvar kan jag också tänka mig.

"Och varför har Drezin inte lika långa skägg, släpar de i böckerna eller? :)"

Sen är det ju inte direkt så att Drezindvärgarna är inkapabla att ha långa skägg. De kan ju odla långa skägg ifall de vill (vilket man kanske vill om man jobbar i områden med hög brandrisk. Men det är ju kulturellt betingat. Ungefär som att de flesta amerikanska män är omskurna. Ingen direkt anledning, de gör det mest för att alla andra gör det.

/Naug, inte omskuren :gremwink:

Ymir

Liten kantbaron
Re: Kulturella betingelser [OT]

Ungefär som att de flesta amerikanska män är omskurna. Ingen direkt anledning, de gör det mest för att alla andra gör det.
Mjae, de gör det för att judarna gör det.

- Ymir, totalt off topic

Hartland

Warrior
Om man ska tro...[TOT]

Sex and the City så gör amerikanska män det där för att det är praktiskt och sexigt.

Så total solidariska med judar tror jag endå inte att dom e :gremwink:

/Hartland - inget direkt fan av serien men som endå tror att inlägget har en viss poäng om än humoristisk.

Pendragon

Swashbuckler
Re: Om man ska tro...[TOT]

Sex and the City så gör amerikanska män det där för att det är praktiskt och sexigt.
Varför görs det då nästan alltid när man fortfarande är ett spädbarn?
USA må vara dubbelmoralens högborg, men jag tror inte folk där omskär sina spädbarn för att det ska vara sexigt.

/Joel

Foggmock

Myrmidon

Man gör det av hygieniska själ. Gör man det för att man måste (för trång förhud) är hygienbonusen just det - en bonus. Sen att man gör det av rent kosmetiska själ tror jag är ganska ovanligt.

Foggmock - omskuren

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Amerikansk omskärelse [OT]

Amerikanarna omskär sig mestadels för att det gick en våg på 60-talet då läkare ansåg att det var ämlans bra att omskära de små gossarna. Det såg bra ut och var mycket enklare att hålla rent. Den trenden har hållit i sig. Om det den trenden sen startade med judiska läkare tänker jag förhålla mig neutralt till tills jag får bevis i frågan. Men vilka än tänkbara judiska betingelser den omfattande amerikanska omskärelsen en gång i tiden hade, så är den så gott som bortblåst idag. Man bara gör det helt enkelt :gremsmile:

/Naug

Storuggla

Champion

Det fanns en sexualmoralisk aspekt tidigare. Förr i tiden (typ.. ett tag sedan) så ansåg någon expert i amerikat att omskärning skulle minska masturbation och sådant. Det är i samma stil och cornflakesen, typ. Om detta är sant eller inte minns jag ej, jag somnade på den föreläsningen.

Storuggla, somnar på få förläsningar såvida de inte börjar innan 0900

hraufnir

Swordsman

*undrar hur man kan undvika att somna på föreläsningar som börjar INNAN 0900 men somnar på de som börjar efter 0900...* i mitt fall är det nog tvärtom då jag bor 6 mil från universitetet, så om en föreläsning börjar 08:20 (första passet) så måste jag fara hemifrån 7 med buss... det är alltså 05:30 jag kliver upp för att hinna vakna