Nekromanti Drink-it!

Bunny

Crazy like a fool
Stötte på en gammal kursare på skolbiblan jag surfar från. Med en menande blick gav han mig ett oöppnat exemplar av det allra nyaste inom snackautomat-kulturen.

Risifrutti Drink-it. Jag slås genast av vilket vinnande koncept det är. Med en ny och uppfräshad logga vidgar Risifrutti sitt sortiment med en hel uppsjö av drickbara versioner. Det är som om de har gett sin gamla produkt en extra omgång i mixern, för att sedan tappa det på flaska. Smaken är Jordgubb-Vanilj (bonuspoäng för orginalitet) och flaskan pryds av inbjudande jordgubbsprickar. Destillerad njutning. Jag bälgar i mig...

*blurk*

... åfysatan, det var det vidrigaste! Smaken lägger sig som en textur över gommen och vill inte försvinna! Inte ens några ordentliga munskölj hjälper. Jag går omkring och fräser och rapar. Vile stuff!

Har du också nyligen smakat någonting nytt och spännande att skriva en kort recension om?

Rising

Vila i frid
Pink-it!

Det är som om de har gett sin gamla produkt en extra omgång i mixern
Jag skulle allt vilja ge dem en omgång, jag...

för att sedan tappa det på flaska
Jag skulle tänka mig att tappa den flaskan... från ett tjugovåningshus, rakt ner i skallen på de som gillar risifrutti...

flaskan pryds av inbjudande jordgubbsprickar
...det gör mässlingssjuka finska feta pojkar också...

... åfysatan, det var det vidrigaste! Smaken lägger sig som en textur över gommen och vill inte försvinna!
Ja, jag säger ju det! Risifrutti är ondskan själv! Det är som den där elaka geggan i Ghosbusters 2; vi måste motarbeta den med kollektiva krafter för att klara oss!

---

Har du också nyligen smakat någonting nytt och spännande att skriva en kort recension om?
....

Nej, faktiskt inte. Jag brukar ha det, men inte denna gång. Något som verkligen suger är hur man försöker sälja ogräs som snacks nu för tiden. Typ rostade kikärter och sånt. Alla som köper sånt är med på min dödslista.

G

Guest

Guest
Re: Pink-it!

Typ rostade kikärter och sånt.

Jättegott!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Typ rostade kikärter och sånt.
Du inser väl att du just bestämt snacks för våra spelmöten under överskådlig tid? :gremelak:

Foggmock

Myrmidon
Re: Pink-it! Redux

Vi fick en utmaning på jobbet - prestera bra med samtalen och vi får glass.

Vi ägde loss och vid tolvtiden dagen efter kom det efterlängtade mejlet - det finns glass i frysen!

Eftersom jag just haft lunch väntade jag tills eftermiddagsfikan innan jag gick för att ta min glass. Det fanns några tråkiga isglassar och... typ fyrtio Girlie.

Jag tog en Girlie. De smakade skitsött och sliskigt men var ändå rätt goda. Småjobbiga att äta med stjärnformen, men man såg ut som en pretty, pretty princess med den i handen vilket är ett stort plus.

Det är också anledningen till att jag av en brittisk tjej på mottagningen inför globalkonferensen om mångfald och diskriminering, med ciderglas i handen, fick frågan "Is that glitter in your beard?". :gremgrin:

Nightowl

Champion

Alla som köper sånt är med på min dödslista.
Är dödslistan på något sätt kopplad till de där minuspoängen du brukar dela ut, så att man handlar på den om man får tillräckligt många.

glark-glark,
Erik

Johan K

Gammal & dryg
Humm, nu vette faen om denna produkt är sådär superny dirkkt..
Men jag testade iaf Coca Cola Lime, av ett rent misstag.. Jag vet inte om jag tycker iom den eller inte, den bara smakde udda.
Så för min tror jag bestämmt jag håller mig till vanlig cola, de gågnger om jag nu dricker cola.

Saxifrage

Hero
Att dricka risifrutti...

...borde rimligen komma rätt nära upplevelsen av att gurgla kräks. Jag menar, riskorn, dricka, va? Hur tänkte dem?

Jag tycker visserligen att risifrutti är rätt ätbart, men att DRICKA den skulle aldrig falla mig in, like lite som jag vill dricka Big Mac.

Och apropå drickbara äckligheter: är det någon som minns Festis Lakrits? Den smakade... sopjuice*. Fascinerande produkt.

/sax, tar en smörgås istället.

* sopjuice = vätskan som rinner ur slaskpåsen när man bär den över vardagsrumsgolvet

Storuggla

Champion
Re: Att dricka risifrutti...

"Och apropå drickbara äckligheter: är det någon som minns Festis Lakrits? Den smakade... sopjuice*."

Du... nu vill jag veta hur du vet hur sopjuice smakar :gremgrin:

Storuggla, krympkött!

Saxifrage

Hero
Re: Att dricka risifrutti...

Du... nu vill jag veta hur du vet hur sopjuice smakar

Gå in i soprummet där du bor. Trampa runt lite i vattnet på betonggolvet. Dra DJUPA andetag. Fundera lite.

Om du inte kan föreställa dig smaken av lakritsfest... eh, sopjuice då, ja då kan du inte vara mycket till rollspelare...

/Sax, garbage

Big Marco

Läskig

Jag kan säga att jag inte helt har fallit för kinesisk sprit. Mest för att den smakar Ajax Rengöring i kombination med Aceton.