Nekromanti Driv med varandra

Troberg

Sinister eater
Jag börjar mer och mer märka att jag kan förutsäga forumpersonligheters inlägg. Jag misstänker tyvärr att jag är lika förutsägbar.

Så, jag tänkte att vi kan skoja lite med varandra.

Här är uppgiften:

Spåna ihop en tänkt spelsession och dess utveckling med forumpersonligheter som deltagare, gärna i form av stafettskrivning. Man skriver alltså inte som sig själv, utan som en yttre betraktare.

Bre gärna på tjockt med överdrifter, om alla vet att vi tar i lite extra så behöver ingen känna sig utsatt. Om någon trots allt skulle känna sig utsatt så säg till så respekterar vi det och utelämnar dig.

Vem börjar?

Morgoth

Swashbuckler
Yes, en fråga bara...

...är det meningen att allas inlägg ska handla om samma spelgrupp? Ska man alltså spinna vidare på det andra skriver, eller ska man bara göra... intervaller mellan sina inlägg? Kan du förklara närmare hur du hade tänkt dig att det skulle gå till?

Mogz - funderar på att välja Quan'Talis och Kitzune, till att börja med.

Quadrante

Grisbonde
preludium

krille kommer in, lägger fram en massa tärningar och rollformulär och regelböcker(som han skrivit själv eller andras som han tipexat och skrivit om), och spikar upp en bonad (han har broderat den själv ) där det står :
Här spelas roll SPEL. Han lämnar rummet för att sticka ner på ICA och köpa godis.

Herr Nils smyger in och byter ut alla tärningar mot T20:or(smyger ut)

Rising kommer in, slänger alla tärningar,formulär och regler.

Troberg

Sinister eater
Re: Yes, en fråga bara...

Kan du förklara närmare hur du hade tänkt dig att det skulle gå till?
Anklagar du mig för att tänka!?!?! :gremshocked:

Börja själv eller hoppa in i någon annans berättelse. Grena av till en egen om du vill det. Vi försöker inte skapa litteraturhistoria eller logiskt konsekventa beskrivningar, vi försöker bara ha kul.

Bara hugg in där du blir inspirerad!

DanielSchenström

Swashbuckler
Play that funky music!

Varning för dåliga och billiga skämt.

Välkomna till ”lägenheten”. Den ligger nära Mälaren, men vi säger inte exakt var, för er egen säkerhets skull. Den har ett badrum som det ekar i och två rivaliserande kolonier silverfiskar, ett kök där en månads disk blänger hotfullt på alla som vågar sig nära, och ett vardagsrum med plats för sex spelare och en spelledare. Där står också en säng som vittnar om en ångestfylld saknad och ensamhet. Under den ligger Ymir i fosterställning och tuggar på en Natsumi Abe-poster och kallsvettas med uppspärrade ögon.

I fåtöljen står Arvid, hans kroppsspråk fullkomligt exploderar med mysig kreativitet.
I den vänstra soffan sitter Johan, Tomas HV och Christian. I den högra sitter Joakim, Krister och Hugo. Lägenhetens ägare sitter i köket och ritar och tittar på mIrcfönstret.

Arvid: Alltså gubbs..

Johan: Var är brudarna?

Elaka blickar från de andra spelarna penetrerar luftrummet.

Johan: Förlåt.

Arvid:..mitt nya spel va, det vi ska köra ikväll har jag tänkt, är liksom kosmisk mysighet destillerad i rollspelsform.

Krister, muttrandes någorlunda tyst: Det är inte friförm hoppas jag…

Arvid: Man spelar liksom, ni förstår olika myysiga personer från olika muusiiksubkulturer.

Johan: Ph3d7, jag ska vara en slem dansbandsfrontman med vida skjortkragar brösthår och riktigt oljigt fejs.

Han börjar skissa.

Arvid: Man har liksom, välkoreograferade discowuxiastridsscener och episka äventyr.

Hugo: Colt, som i discoworld!!!

En stunds rollpersonsmakande tar plats under vilken de flesta börjar mumsa loss på snacksen förutom Christian och Johan som sätter sig innanför duschdraperiet med en märkligt luktande bong.

--

Arvid: Okej, presentera era mysiga rollpersoner för varandra.

Joakim: Feh sizzle mah beezzos, mah krekter is de jämäjkan ganjakingskamastah!

Ymir, från under sängen: En söt, gråtmild, jpopflicka med rosa hårtestar vars föräldrar övergett henne så hon tar droger för att dämpa smärtan.

Arvid: Hörde ni nåt?

Alla andra: Nä…

Krister: Min rollFIGUR är en storögd, rödhårig, grönöngd irländsk folksångerska i en vacker nordöstskottskrutig kjol med en rävtofs i bak.

Johan: JAG är en på dagen genomslem dansbandssångare med samma flottfaktor som fritösen på McD med flörtöga och pepsodentleende, paljettkostym och sidenskjorta med brett slag. På natten är jag discodrottningen Elvira, silikonpumpad med tajta silverkläder, rejäl booty, platåskor, hårdmake och peruk som går upp till taket. På dagen gör jag mitt bästa för att få kull otillfredställda damsnuskläsande hemmafruar och på natten förför jag blyga pojkar.

Tomas HV: Jej äer ett litt gut med titusen och halvfjärs guleböj strengknepperplankehårskakerMortenHarket.

Christian: Alltså, jag är en normal postczechindustriangst-(Ymir gnyr lite under sängen och slickar på fotot)dolbyneotechnohardcorepunkrejvare. Jag har lila slangar från skägget till pubishåret, piercade knän och en 6TB iPod och en t-shirt med Trance til u die-tryck på.

Hugo: Jag e en energisk gangsterrappare som slappar bithses och hatar min flickvän. Godd sent me to pis the world of.

--
Senare:

Hugos rappare har blivit drivebyskjuten medans de andra konfronterar discokungen på Studio 84, mr Biggie. Biggies kostymklädda gorillor har ställt upp sig i danspose för den oundvikliga dance-off-konfrontationen.

Arvid: Musiken spelar upp, discoljusen börjar blinka rytmiskt och golvplattorna lyser upp i mysiga neonmönster. Folket ställer sig i ring runt er, redo att heja på den bättre gruppen.

Joakim: Feh! Jag sa ju att vi skulle ha tränat på formationsdans!

Krister: Alltså, det var ju natt och det finns INGA nattöppna dansstudios att öva i enligt världskapitlet.

Johan, som discotransan, vänd mot gorillorna, med läskigt porrig röst: Pooojkar, kan vi inte ta det här privat?

Tomas HV: Jej syns det er mege dejligt med guleböj, sälklubbningsfotestamp!

Christian: Jag poppar 15 piller och gör mig redo att rejva HELA NATTEN LÅNG!!!!

--
Efter en hård danceoff är det bara postczechindustriangstdolbyneotechnohardcorepunkrejvaren och folkmusikinnan som står upp, men alla kostymnissarna är slagna.

Arvid: Med mycke mysig möda reser sig Mr. Biggie upp och ler mot er med ett demoniskt ondskemysigt leende. Medans han stapplar fram mot er knakar han knogarna.
Han tornar upp sig över er. I bakgrunden börjar I Will Survive spela upp och stroboskopet går igång samtidigt som rök börjar pumpas ut omkring er. En gigantisk discoboll sänks ner och ni kan se era skräckslagna anleten i facettspeglarna.

Men…

Discokulan faller ner med ett brak och slår ut den demoniske Mr. Biggie.!!!!! Gangsterrapparen hoppar ner från taket.

Hugo: Guess whose back!?

--

Och där lämnar vi dem för idag.

Morgoth

Swashbuckler
I ett tvivelaktigt försök att rätta till slipsen lyckades Johan "Quan'talis" Sandås välta det späda vardagsrumsbordet över den krypande figur som bland vänner och obekanta allmännt kallades Jacob "GrottrolletNaug" Ericsson, och som krypandes på golvet försökte hitta en jordnötsring som gått förlorad någon gång under det våldsamma grälet mellan Alexander "Kitzune" Gyhlesten och Daniel "DanielSchenström" Schenström. Uttråkad i spelledarfåtöljen satt Fredrik "Storuggla" Hansson och försökte bita av korken på sin Powerade-flaska.

Johan, överröstandes Jacobs svordomar: "Ska vi inte ge det här äventyret ett försök ändå? Jag menar, helt dålig var du inte, ugglan!"

Fredrik: "Ta tillbaks det där om du inte vill bli slagen hårt med en sillinlagd toffel!"

Johan, sarkastisk: "Okejdå, du var dålig."

Fredrik fortsätter att gnaga på korken.

Jacob: "Jag gillade min rollperson iallafall. Hon är en välutbildad och utmanande ung sabrisk kvinna med bra utseende och snorrika föräldrar!"

Alla: "För sista gången, Jacob, det finns inget Consaber i Vampire!"

Jacob: "Hm. Aha. Vi spelar Vampire."

Fredrik: "Jag trodde att vi spelade Heavy Gear, era ämlans soffsorkar!"

Alexander: "Nä, vi spelade Vampire, det minns jag, för Danne envisades med att tro att hans rollperson var mäktigare än min."

Daniel: "Givetvis var den det."

Alexander, skrattar hånfullt: "Men den satans löktuggande helgvampyren lyssnade på Spice Girls för tusan!"

Daniel: "Spice Girls har gjort ett par bra låtar. Jag ser inte din poäng."

Johan: "Lugna er, det finns väl ingen anledning att medelst smakargument gräla om vilken blodsugare som har tuffast förmågor?"

Jacob: "Och förresten så handlar inte Vampire om förmågorna, det handlar om karaktärerna."

Alla brister ut i skratt.

Johan: "Ska vi inte ge det här med rollspel ett försök, ändå? Jag har ett utmärkt förslag på en friformskampanj som utspelar sig i en engelsk förort i början av 1900-taltet. Ni rollpersoner är enslingar som på jakt efter kunskap men brist på riktig ekonomi drömmer om ett liv av utbildning i den Kungliga Akademin. För att få ihop dessa pengar har ni utvecklat illusionär magi och ger era mordrånoffer en sista suverän kick innan ni klubbar ihjäl dem och tar deras pengar..."

---

Sodivra

Champion
The song must go on!

Stafettskrivning säger ni? Okej då, när kampanjen fortsätter..
En del internhumor, som det brukar vara när jag skriver.

Arvid: Ni avbryts av en konstig, odefinerbar känsla av att världen förändras på något sätt. Det känns rätt mysigt. Ni vet inte riktigt.. öh.. äh, strunt samma, jag kommer spoila lite men jag måste få prata om det, för det är så ballt. Mr Big var liksom den varelse som, öh, percepterade er, eller vad man ska säga, och utan honom så kan inte världen finnas.. er värld.. det funkar liksom som.. ööh.. jag vet inte riktigt, faktiskt. Öööh..

Hugo: öööööööh

Arvid: Äh, iallafall så blir ni medvetna om era sanna skepnader nu, så sanna man kan säga att dom är med det subjektiva seendet och allt..

Johan: Ballt!

Krille: Jag håller inte med.

Arvid: Men eftersom ni är i en ny värld nu så kommer vi ha nya spelare också, ni får turas om att spela, eller egentligen inte, för ni är samma personer.. öh.. Äh, ni fattar säkert. Ni kan ju presentera de nya rollpersonerna iallafall.

Elin: Jag spelar en manipulativ kvinna som är rätt snobbig och hon har vissa problem med spriten.

Max: Jag spelar en elvaåring som har brytits upp från sin älskade barndomsvän, och i brist av harmoni har han beväpnat sig med en motorsåg. Och han kan delvis se igenom den här illusionen, för han är en drömmare som kan segla på drömfloden..

Kalle: Jag spelar en tvåmeters neger med massa cybernetiska implantat och en två meter jättekniv som han bara svingar så här, swoooooooom.. Han är ute för att scora hos tjejerna.

Arvid: Äh, jag tänkte mer att ni skulle spela deprimerade psykiska småbarn som fångar råttor på kvällarna.. Men det här går bra också, antar jag. Öh.

Kalle: Du kör väl inte helt godtyckligt ändå?

Elin: Äh, man behöver inte så mycket regler, det räcker att du slår en tärning och så..

Johan: Bara slå en tärning? Kan man det?

Krille: Ingen jämra friform!

Elin: Hoppas att jag åker fast i det här scenariot..

Arvid: Äh, ni befinner er iallafall i en slags Evig värld bestående av en enda stor stad. För den är liksom obegränsad. Och den är rätt inspirerad av Orkwo..

Christian: DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!

Arvid: Hjälp!

Ackerfors

Alas, your rapids!
En stuga!

<center>
</center>

Klockan var runt 16-slaget när de tappra spelarna kom till den ruttna stugan någonstans norr om sydpolen. De hade valt denna ensliga stuga av den enkla anledningen att de vill ha stämning. Redigt med stämning.

"Nu är vi framme!" flinade Magnus när handtaget på dörren lossnade av hans oerhörda kraft.
De andra tre nickade osäkert.
De gick in i rucklet. Därinne fanns en ihopsjunken soffa och två malätna fotöljer. Anders och Magnus kastade sig snabbt i soffan. Dock helt utan fysisk kontakt. Krister och Johan tar sig lugnare och med om möjligt ännu mindre fysisk kontakt ner i varsinn fotölj.

"Men vad ska vi spela för spel då?" frågar Anders med ett mystiskt och intetsägande ansiktsuttryck.
"Jag föreslår Dungeons and Dragons, naturligtvis!" hasplar Magnus ur sig utan någon tanke på vad konsekvenserna kan bli.
"Bah, DnD? Hrrpmf! Jag vill spela något helt utan regler och logisk handling!" fräser Johan.
"Det är just typiskt dig! Nu ska vi spela Västmark!" säger Krille med ett lugn som skulle oroa den lugnaste filbunke.
"Äh, ni är ju runda hela bunten... Det är givetvis GURPS vi ska spela!" skriker Anders, högröd i ansiktet.

Tumultet var ett faktum. Inte skulle dessa män med viljor av solitt natrium, kunna komma överens om vilket spel som de skulle fördriva tiden med. Deras åsikter om vilket spel som skulle spelas gick isär som Bambis ben när han (eller är Bambi en hon?) stod på isen.

Den frenetiska diskussionen fortsätter i samma takt, fast med mer näsblod, större blåmärken och risigare manipulationer av bilder, ända tills kombatanterna ger sig av från stugan. Givetvis går de åt varsitt håll och ingen hittar tillbaka varken till stugan eller civilisationen.

Slå en t24 för att se vilket spel som inte spelades.
1-7: F.A.T.A.L
8-16: Eon
17-24: Något spel, vilket som helst... Det spelar liksom ingen roll...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
LOL (NT)

Nått skumt med de här LOL (NT)-inläggen är det. Forumet påstår att det redan finns, så då måste jag skriva nått bös i inlägget för att få det att gå igenom.

M.