Play that funky music!
Varning för dåliga och billiga skämt.
Välkomna till ”lägenheten”. Den ligger nära Mälaren, men vi säger inte exakt var, för er egen säkerhets skull. Den har ett badrum som det ekar i och två rivaliserande kolonier silverfiskar, ett kök där en månads disk blänger hotfullt på alla som vågar sig nära, och ett vardagsrum med plats för sex spelare och en spelledare. Där står också en säng som vittnar om en ångestfylld saknad och ensamhet. Under den ligger Ymir i fosterställning och tuggar på en Natsumi Abe-poster och kallsvettas med uppspärrade ögon.
I fåtöljen står Arvid, hans kroppsspråk fullkomligt exploderar med mysig kreativitet.
I den vänstra soffan sitter Johan, Tomas HV och Christian. I den högra sitter Joakim, Krister och Hugo. Lägenhetens ägare sitter i köket och ritar och tittar på mIrcfönstret.
Arvid: Alltså gubbs..
Johan: Var är brudarna?
Elaka blickar från de andra spelarna penetrerar luftrummet.
Johan: Förlåt.
Arvid:..mitt nya spel va, det vi ska köra ikväll har jag tänkt, är liksom kosmisk mysighet destillerad i rollspelsform.
Krister, muttrandes någorlunda tyst: Det är inte friförm hoppas jag…
Arvid: Man spelar liksom, ni förstår olika myysiga personer från olika muusiiksubkulturer.
Johan: Ph3d7, jag ska vara en slem dansbandsfrontman med vida skjortkragar brösthår och riktigt oljigt fejs.
Han börjar skissa.
Arvid: Man har liksom, välkoreograferade discowuxiastridsscener och episka äventyr.
Hugo: Colt, som i discoworld!!!
En stunds rollpersonsmakande tar plats under vilken de flesta börjar mumsa loss på snacksen förutom Christian och Johan som sätter sig innanför duschdraperiet med en märkligt luktande bong.
--
Arvid: Okej, presentera era mysiga rollpersoner för varandra.
Joakim: Feh sizzle mah beezzos, mah krekter is de jämäjkan ganjakingskamastah!
Ymir, från under sängen: En söt, gråtmild, jpopflicka med rosa hårtestar vars föräldrar övergett henne så hon tar droger för att dämpa smärtan.
Arvid: Hörde ni nåt?
Alla andra: Nä…
Krister: Min rollFIGUR är en storögd, rödhårig, grönöngd irländsk folksångerska i en vacker nordöstskottskrutig kjol med en rävtofs i bak.
Johan: JAG är en på dagen genomslem dansbandssångare med samma flottfaktor som fritösen på McD med flörtöga och pepsodentleende, paljettkostym och sidenskjorta med brett slag. På natten är jag discodrottningen Elvira, silikonpumpad med tajta silverkläder, rejäl booty, platåskor, hårdmake och peruk som går upp till taket. På dagen gör jag mitt bästa för att få kull otillfredställda damsnuskläsande hemmafruar och på natten förför jag blyga pojkar.
Tomas HV: Jej äer ett litt gut med titusen och halvfjärs guleböj strengknepperplankehårskakerMortenHarket.
Christian: Alltså, jag är en normal postczechindustriangst-(Ymir gnyr lite under sängen och slickar på fotot)dolbyneotechnohardcorepunkrejvare. Jag har lila slangar från skägget till pubishåret, piercade knän och en 6TB iPod och en t-shirt med Trance til u die-tryck på.
Hugo: Jag e en energisk gangsterrappare som slappar bithses och hatar min flickvän. Godd sent me to pis the world of.
--
Senare:
Hugos rappare har blivit drivebyskjuten medans de andra konfronterar discokungen på Studio 84, mr Biggie. Biggies kostymklädda gorillor har ställt upp sig i danspose för den oundvikliga dance-off-konfrontationen.
Arvid: Musiken spelar upp, discoljusen börjar blinka rytmiskt och golvplattorna lyser upp i mysiga neonmönster. Folket ställer sig i ring runt er, redo att heja på den bättre gruppen.
Joakim: Feh! Jag sa ju att vi skulle ha tränat på formationsdans!
Krister: Alltså, det var ju natt och det finns INGA nattöppna dansstudios att öva i enligt världskapitlet.
Johan, som discotransan, vänd mot gorillorna, med läskigt porrig röst: Pooojkar, kan vi inte ta det här privat?
Tomas HV: Jej syns det er mege dejligt med guleböj, sälklubbningsfotestamp!
Christian: Jag poppar 15 piller och gör mig redo att rejva HELA NATTEN LÅNG!!!!
--
Efter en hård danceoff är det bara postczechindustriangstdolbyneotechnohardcorepunkrejvaren och folkmusikinnan som står upp, men alla kostymnissarna är slagna.
Arvid: Med mycke mysig möda reser sig Mr. Biggie upp och ler mot er med ett demoniskt ondskemysigt leende. Medans han stapplar fram mot er knakar han knogarna.
Han tornar upp sig över er. I bakgrunden börjar I Will Survive spela upp och stroboskopet går igång samtidigt som rök börjar pumpas ut omkring er. En gigantisk discoboll sänks ner och ni kan se era skräckslagna anleten i facettspeglarna.
Men…
Discokulan faller ner med ett brak och slår ut den demoniske Mr. Biggie.!!!!! Gangsterrapparen hoppar ner från taket.
Hugo: Guess whose back!?
--
Och där lämnar vi dem för idag.