Nekromanti Droger som är trasiga

Big Marco

Läskig
Jag är skum. Ibuprofen är i princip det enda som hjälper mot smärta. Gärna i cocktail med paracetamol.

Jag har fått Treo Comp utskriven - noll effekt. Jag gick på Citodon idag, det enda det gjorde var att ge mig ballongskalle, men värken satt i.

Min flickvän berättade att hon, efter ett diskbrott vid kampsportsträning, fick Citodon och gick upp efter operationen med kommentaren "Jag har två hål i ryggen" varpå skötarna kastade sig över henne med orden "Ligg ner för helvete, du är nyopererad!".

Sådant händer inte mig. Drogerna är trasiga.

(jag har tandvärk i en visdomstand som skall ut om ett par veckor - därav drogerna)

Vilka (läkemedels-)droger fungerar inte som de borde för er?

Rising

Vila i frid
Jag har aldrig tagit några starka verktabletter eftersom jag är för hård för att göra illa mig, och jag tar aldrig några vanliga verktabletter eftersom jag är lite rädd för dem (vilket kanske kan låta konstigt), men min far tog Lyrica ett tag - och det var värsta cirkusdrogen; han blev helt fläng, kunde knappt hålla en enda vettig tanke i huvudet, började stamma och var allmänt flummig - enda fördelen var att den orsakade sådan somnolens att han började slagga rätt snabbt. Livsfarligt när han var ute och körde, men praktiskt i övrigt.

Min farsa är annars rena rama placebomannen när det gäller biverkningar. Han läser på tabletterna först för att se vilka biverkningar den ger - och sedan så lyckas han pricka in varenda en med löjlig precision. Hade han inte läst så hade han säkert mått hur bra som helst.

Rävnos

Warrior
ditt problem är att du håller dig till läkemedel..

alla vet att vitrockarna säljer sockerpiller som inte gör skit..

Ut på gatan med dig och köp av snubben i hörnan!

:gremsmile:

\Marcus som ska tas med en nypa salt(eller?)

Grendel

Warrior
Skulle väl vara en viss typ av allergitabletter då. Jag åt tidigare Versal som funkade bra. Sen tyckte apotekaren att jag skulle köpa ett billigare alternativ med samma verksamma ämne i; de funkade inte. Var effekten från Versal jag åt tidigare bara placebo eller hade det speciella ämnet slutat fungera på mig? Kanske var anledningen till att det billigare alternativet var billigare var att det var sockerpiller?

Jag har för övrigt lyckats trycka i mig 50 diklofenak (mot smärta och inflammation) i en takt av 2-3 om dagen utan att få några biverkningar, vilket jag är glad för. Med tanke på antalet biverkningar man kan drabbas av (allt från impotens ("sambandet osäkert"), via akuta magblödningar, till håravfall - och många fler) borde jag ha prickat in minst ett par. :gremgrin:

w176

Förlorad dotter
Jag har fått asidicidsalicidsyreallergi (Säg det i ett svep) vilket gör allt från pronaxsen och voltaren till ipren livsfarligt för mig. Men de biter ändå djävligt bra mot smärta. Ett tips är att inte under lång tid regelbundet överdosera så slipper man det, nu måste jag ta centralstimulerade istället och de har underbara bieffekter som att du blir en zombie och att du inte får dricka alkohol 48 timmar -före- eller efter eller köra bil för den delen. Så har man ont ska man se till att få riktiga värktabletter och inte överdosera vanliga.

Just det p-piller är onda. Jag hade ett par jag blev deprimerad av, ett par jag fick panikångest av, ett par som gjorde mig asexuell (för övrigt ett intressant tillstånd), ett som gjorde mensvärken värre varav några fick mig att gå upp i vikt och andra fick mig att rasa i vikt.

Nightowl

Champion
Tänkt seriestripp

Just det p-piller är onda. Jag hade ett par jag blev deprimerad av, ett par jag fick panikångest av, ett par som gjorde mig asexuell (för övrigt ett intressant tillstånd), ett som gjorde mensvärken värre varav några fick mig att gå upp i vikt och andra fick mig att rasa i vikt.
(Elin sitter hos sin gynekolog. Vi ser bara dem från hakan och nedåt)
Elin: - Nu får det fan vara nog! Dom här p-pillren gav mig dom VÄRSTA biverkningarna hittills!
Gynekologen: -Sura uppstötningar?
Elin: -Nej!
Gynekologen: -Diarré?
Elin: - Värre!
Gynekologen: -Blödande slemhinnor?
Elin (råförbannad): -JAG BLEV GRAVID!
(strippen "zoomar ut" och man ser Elins bulle i ugnen)

Erik

Gastono

Hero
Det är inte första gången du gör ett inlägg om läkemedel, hmm?
Har för mig att du talat om det förrut :gremlaugh:

I vilket fall som helst, drick mycket vatten, vila och be :gremlaugh:

Nej jag vet inte vad du bör ta eller göra för att förbättra din anti-medicinela tendens (wtf sade jag precis?!).

hraufnir

Swordsman
Pajja seriestrippar!

Nu måste jag tyvärr ge dig en rising och en massa skitpoäng... du har just i detalj återskapat en möjlig nemistripp, fast med ELIN!
Fan nu har du pajjat Nemi för mig ditt nedrans tandtroll!

Dilandau

Myrmidon
Ipren har ingen som hellst effekt på mig. Men av någon konstig anledning är det ALLTID Ipren jag har hemma när jag blir sjuk. Fattar inte riktigt hur det går till, men så är det. Vilket innebär att jag få ligga och lida tills någon förbarmar sig över mig och handlar riktiga grejer.

Panodil Zapp är, av någon anledning, en mirakelmedicin för mig. Inte vanliga Panodil, bara Zapp.

Dilandau

Myrmidon
En bekant till mig fick någon sorts värktabletter efter ett större kirurgiskt ingrepp. Hon blev helt hög, gick på shoppingspree och ruinerade sig själv. Går just nu i skuldsanering. Roligare kan man ha det.

magoo

Hero
p-piller är onda
Håller med! Jag käkade p-piller som fick mig heldeprimerad - svartsjuk, nojig och mer hysterisk än vanligt - i två år. Jag hade inte en tanke på att det kunde vara p-pillren som gjorde mig galen. När jag bytte sort av en annan anledning blev jag en helt annan person. Superläskigt. Alla tjejer som mår dåligt bör testa att byta p-piller (eller sluta med skiten).

Jag tycker att det är skandal att unga tjejer kan få recept på hormonpreparat utan att få en föreläsning om vilka bieffekter det kan ge, kroppsligen och själsligen. En arbetskompis som tog ett av de första p-pillren som kom hamnade i klimakteriet när hon var 25 och blev steril på kuppen.

P-piller är onda (men ack så bekväma) och jag ser fram emot ett alternativt preventivmedel.

w176

Förlorad dotter
Bah, de är som hundvalpar, det gäller att vara konsekvent. Rätt beteende leder till trevliga sker och fel betende leder till att man har tråkigt så begriper de efter ett tag.

magoo

Hero
Killar som faktiskt tar sitt ansvar och använder kådis
Jovisst, men i ett fast förhållande är kondom inte vad jag väljer. P-piller är smart, enkelt, säkert och billigt men det känns samtidigt lite läskigt att påverka kroppen såpass mycket som man gör.

Om man kunde korka igen banan för ägg- och spermieuschlingarna temporärt skulle det vara det bästa. Men sterilisering känns så slutgiltigt så det får vänta några år tills barntiden definitivt är passerad..

Nightowl

Champion
Jovisst, men i ett fast förhållande är kondom inte vad jag väljer.
Tja, det kan jag väl förstå. När jag och min pojkvän visste att vi bägge var friska var det inte mycket kondomer i det här hushållet heller (även om de kan vara bra i vissa speciella situationer av hygieniska skäl).

Och avhållsamhet i ett äktenskapsliknande förhållande gillar väl knappast ens George Bush, fast man kan ju aldrig veta.

Erik

Rickard

Urverk speldesign
"P-piller är onda (men ack så bekväma) och jag ser fram emot ett alternativt preventivmedel."
Vad är felet med p-spruta eller är det samma sak där? Pissbilligt, enkelt och kan tas rätt sällan..

/Han som skulle föreslå det till sin flickvän, om han hade någon