Nekromanti Droger

Quan'talis

Swashbuckler
Jag har tänkt få RPna inblandade i lite knarksmuggling, men vet inte riktigt vilka ämnen jag ska använda. En del gifter ur DMG kan komma på fråga, eller varför inte potion of haste (skulle ha varit ännu roligare på den gamla goda tiden då de hette potion of speed). Några tips?

"Fill your pockets up with earth, get yourself a dollar's worth"

König

Hero
Smaka på de här...eller inte!

Varför inte lite elaka substanser, som potions of inflict serious wounds, animate dead, energy drain osv.
Halusigena svampar, sjukdomsframkallande dekokter, päst-på-burk, en vial med konsentrerad kolera lämpad att hälla i en brunn el. dyl. Ja listan kan göras lång.

-Glömde bort den viktigaste....drakblod!

"When the DM laughs it is already to late"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by König on 2001-07-12 14:16.</EM></FONT></P>

Mambo

Veteran
det är ju bara att komma på något ämne..
om spelarna är så dumma så dom smakar på det får dom väl skylla sig själva..

Let's face it,
Gemini rocks..

König

Hero
Re: Präst på burk... ;P[NT]

Jo en förvätskad-cleric-på-burk skulle nog anses som olagligt att bära omkring på :gremwink: Frågan är vem som skulle vilja köpa den? Kanske någon onding som vill sno någons kraft genom att dricka upp en annans essens! Ohhh....vilket äventyrsuppslag...jag bjuder på det =)

"When the DM laughs it is already to late"

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Präst på burk... ;P[NT]

Präst på burk, det är väl healing potions? Vi brukar i alla fall kalla vår wand of cure light wounds för portable cleric.

"Fill your pockets up with earth, get yourself a dollar's worth"