Nekromanti druid?

Baron Marak

Swordsman
De kan då inte lära sig transformering så antagligen så kan de bara använda de med endast teotropiska effekter.
Skulle dock kunna gå att, rent teoretiskt sett, alstra de nödvändiga filamenten ur en annan aspekt, t.ex. nomotropi, själv.
Fast då är jag inte en riktig expert på området. Mer åt magin /images/icons/wink.gif

Skulle dock vara bra om vi fick klarhet i den frågan eftersom då slipper jag plåga min SL med denna fråga.

Sabelkatten

Swordsman
Låt präster få Transformering som yrkesfärdighet

Alternativt så får de köpa upp den färdigheten med sina valfria poäng.

/Henrik

Baron Marak

Swordsman
Re: Låt präster få Transformering som yrkesfärdighet

Faktiskt så är det mot druidernas religion. De FÅR inte välja transformering med sina valfria enheter. Naturligtvis så gär det i övriga religioner men inte i "Tokons Gamla Tro", de hör nämligen till undantag...
Vet inte riktigt varför men jag kan gissa att det har något med att visa sin aktning för Draken genom att ta emot den kraft som ges och vara nöjd med den. Alltså inte transformera den till biotropi eller nåt sånt.
Fast, som sagt: Magi är det jag kan /images/icons/wink.gif

Bullowar

Veteran

är det bara druider som är anhängare av tokons gamla tro som inte får transformera??
i vilka religioner finns det druider då?

Baron Marak

Swordsman

Druider som präster finns bara i Tokons gamla tro. Och de får inte transformera.
Sen så kan det säkert finnas några hippie-liknande typer som hallar sig druider och möglar i en skog. Och de får säkert transformera. Dock så är de inga erkända präster då så de kan inte fråga om filament från en gud. /images/icons/wink.gif

Bullowar

Veteran

ok.. det är så det ligger till.. men jag trodde inte att tokons gamla tro var en alvreligion...
men vid närmare eftertanke så använder sig väl druider av andar när dom utför cermonier.. eller?
jag har inte religionsboken tillgänglig, så jag kan inte kolla..

Baron Marak

Swordsman

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

men jag trodde inte att tokons gamla tro var en alvreligion

<hr></blockquote>

Det är den bara delvis. Även en del av människosläktet bekänner Tokons gamla tro som sin religion.
Vad beträffar användandet av andar i sina ceremonier så är det endast i våran druidism. Inte i Tokons gamla tro och Eons druider.
Lite tråkigt att inte ha religionsboken. Köp den! Den är användbar. Iaf för mig.

Bullowar

Veteran

jo, jag har religionsboken.. har den dock inte tillgänglig, då den är utlånad... men är det inte just anhängare av tokons gamla tro som utnyttjar andar?

Baron Marak

Swordsman

Måste förväxla den med Raunatron. De står ju rätt så nära varandra i boken.