Nekromanti Druider och transformering

Dr Ikusha

Veteran
Hmmmm.... Fick lite bekymmer när jag satt och kollade lite i Religioner. Transformering är tydligen en förbjuden färdighet för Druider (Den gamla trons "präster") men den krävs ju för att utföra vissa av de Ceremonier som används inom den Gamla tron! :gremconfused:

Visst, det är bara att ignorera förbudet, men i min enfald vill jag gärna veta om det fanns någon tanke bakom att Druider inte skulle få transformera (de har tydligen svurit att inte lära sig detta)? Jag har då inte hittat någon, och kommer inte på någon "logisk" förklaring heller. En miss helt enkelt?

Arrowroot

Veteran
De ska nog hålla sig rena genom att inte blanda aspekter,
eller virrar jag mig nu? Får de lära sig flera alstrafärdigheter?

Phelan

Hero
Tanken bakom är att druiderna inte ska stöpa om någon av naturens krafter utan bara använda dessa i ren form, men det blir ju lite konstigt med vissa ceremonier. Detta har varit uppe tidigare (jag tog själv upp det runt sommaren förra året, om du vill söka) och det fanns väl lite blandade förslag till hur det skulle lösas.
- Transformering av teotropi är inte förbjudet, vilket skulle kunna rationaliseras som att gudomlig kraft går utanför de vanliga aspekterna. Man kanske tom skulle kunna säga att det egentligen inte sker en transformering utan att teotropi kan användas direkt till alla effekter, vilket är så som jag helst skulle vilja se teotropi även om officiell Neogamesmagiteori inte stödjer detta.
- Stryka en del ceremonier eller se om de kan göras om så att de fungerar utan transformering, det är framförallt det där med avstånd på effekten som blir lite svårt, iirc.

Mvh / Phelan