Nekromanti Du på nätet & Du IRL...

Johan K

Gammal & dryg
Kom på mig själv & sitta här & tänka på hur man är irl & på hur man är här på nätet.
Är du densamma som du t. ex är här på wrnu & hur du är irl ??

För att svara på frågan själv, så är jag nog likanad irl som här på wrnu.,, Tror jag iaf.. :gremtongue:

Storuggla

Champion
Jag tror att jag inte är kvalificerad att bedömma det. Sålunda lämnar jag åt andra att säga om jag är likadan här som i verkliga livet. Så nu har ni alla en gratischans att kasta skit på mig! :gremsmile:

Storuggla, byxlös blott framtill

MrG

Swashbuckler
Om jag fattat allt rätt är jag mycket snällare i verkliga livet och mer krigslysten på nätet, men något som jag tjatar om att jag ska tänka på.

Försöker annars vara mig själv och är lika pratig i verkligheten...

Eller kan någon annan tycka om en förresten, svårt att veta hur man framstår :gremwink:

magoo

Hero
Många jag har man...

IRL har jag minst två, ett jobb-jag och ett vanligt jag.

Mitt jobb-jag är strukturerad, klipsk och väldigt produktiv.

Mitt hemma-jag är lat, slarvig och vill helst gå och skräpa i morgonrock.

Nätet känns avslappnat och enkelt, IRL måste man så mycket. Jag gillar nätet, det känns som hemma - mycket utrymme att såsa omkring och göra ingenting. Avkoppling.

Hjalle

Swashbuckler
Mitt IRL-jag i skolan är rapp i käften, slackig, bögig, ganska tuff, sexskämtande hela tiden och väldigt åsiktsfull.

Mitt IRL-jag hemma är snäll, elak, humoristisk, gosig och lite smågnällig. Dessutom uppspelt.

Mitt IRL-jag med rollspelsgänget är som en blandning av de båda ovanstående.

Hur jag sedan är här är väl upp till er att bedömma, antar jag...

-Hjalle - hujedamig sånt barn jag är.

haltageten

Dum inuti huvudet
Det beror lite på var på Internet som jag befinner mig. Här på wrnu vet jag inte riktigt hur jag upplevs, men jag känner mig lite mer layback och mest som en glidare som endast svarar på trådar som lyckas fånga mitt intresse och inte alls särskillt provocerande. Det är mycket som jag skiter i att läsa bara för att tråd-namnet är tråkigt.

På andra ställen är jag lite mer provocerande och elak, bara för att jag gillar att se hur folk reagerar. Ibland är jag rent elak, äcklig, "dum i huvudet" och allt sånt där som folk blir arga/provocerade och helt apiga av.

I verkliga livet har jag nog en hel del personligheter. När jag är på jobbet så måste jag upprätthålla en viss form av standard inför eleverna, även fast det inte håller alla gånger. Endast med arbetskamraterna är det lite mer avslappnat fast fortfarande väldigt "strikt". Med mina vänner så är jag på väldigt många olika sätt beroende på vem jag leker med. Mitt humör avgör även en hel del om hur jag beter mig med mina vänner. Men generellt så är jag rapp i käften, sarkastisk och avslappnad.

Med rollspelsgänget så har jag blivit uppfattad som äcklig. Vet inte varför men jag tenderar väl till att säga lite udda saker. Annars är vi rätt så avslappnade.

- Jocke, redogör.

Rickard

Urverk speldesign
Johan K är det lite lättare att snacka med IRL. På irc blir det lite för mycket "mmkay". Lite halvsvårt att fortsätta bygga ett samtal på det.

Storuggla är inte alls lika skämtsam IRL som han är på forumet.

Jag är mer ordentlig och tankfull på forumet. Jag drar mycket mer (kassa) skämt på irc. Jag är mer flörtig när jag spelar spel över nätet (och har fått någon enstaka dejt på det sättet).

/Han som visar mer extremer av sig själv på nätet

walium

Ganska töntig, faktiskt
Du är mycket längre IRL också [NT]

Eller så är det kanske jag som är kortare.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag misstänker att jag är ungefär likadan på nätet som i verkligheten -- aktiv när något intresserar mig men inte mycket för småprat, försöker tänka efter innan jag skriver/talar, förhoppningsvis resonabel och klartänkt. Den enda skillnaden tror jag är att jag är mer skämtsam i verkligheten -- av någon anledning är jag för det mesta allvarlig i skrift.

G

Guest

Guest
Jag pratar på internet och kan avsluta meningar irl, det är skillnaden.

Hellzon

Långsamma Vargen
Jag misstänker att jag är mycket uppkäftigare på IRC (här på forumet säger jag ju inte mycket) än IRL.

Mattis

Swordsman
Re: Du på nätet & Du IRL... [ANT]

Du avslutar inte heller allt du säger IRL med den smileyn.