Nekromanti Du vet att du varit för mycket på Rollspel.nu...

Feuflux

omjonasson.se
... om du varit delaktig i sådana här trådar samt förstår kopplingarna och skrattar åt hur bra de är.

... om du vet efternamnen på flera forumiter men inte på dina grannar (gäller kanske inte om man bor i hyreshus och kan tjuvläsa på brevinkast förstås) eller kollegor.

Annars är mycket bra redan sagts förstås.
* Du deltar i den här tråden...
* Du listar på förhand ut vilka forumiter som kommer svara på vilka trådar och vad de kommer svara.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Poseur said:
-Om du alltid har en flik med WRNU uppe i din webbläsare

/Poseur
-Om du alltid har en sidebar med Storpraten i framme i webläsaren, oavsett vilken sida du är på i övrigt.

solvebring

Superhero
Om du alltid har en sidebar med Storpraten i framme i webläsaren, oavsett vilken sida du är på i övrigt.
... när du också vill ha en sådan sidebar och frustreras över att du inte vet vilken plugin du ska använda.

krank

solvebring said:
... när du också vill ha en sådan sidebar och frustreras över att du inte vet vilken plugin du ska använda.
...när du baserar ditt val av webbläsare på huruvida ett sådant plugin finns - för utan det kan man inte använda storpraten ordentligt.

//Krank, påpekar att man i Firefox kan markera i ett bokmärke att det ska laddas i sidebaren, och annars finns Fox Splitter. Skulle gärna byta till Chrome, men alas...

krank

solvebring said:
Well, Firefox is my deal. Så, vad heter pluginen?
...

Jag trodde att jag var tillräckligt tydlig när jag länkade till pluginet i min förra post, men visst: Fox Splitter använder jag. Annars går det som sagt att göra utan plugin också; lägg ett bomärke till storpraten nånstans, och i bokmärkets egenskaper kryssar du bara i att det ska öppnas i sidebaren...

solvebring

Superhero
krank said:
solvebring said:
Well, Firefox is my deal. Så, vad heter pluginen?
...

Jag trodde att jag var tillräckligt tydlig när jag länkade till pluginet i min förra post, men visst: Fox Splitter använder jag. Annars går det som sagt att göra utan plugin också; lägg ett bomärke till storpraten nånstans, och i bokmärkets egenskaper kryssar du bara i att det ska öppnas i sidebaren...
Hahaha! :gremgrin:
Missade det helt. Mitt öga sade automatiskt till mig att det var en signatur - fastän man helt klart ser och jag förövrigt vet att du har en fast - så jag missade det totalt. Sorry!

Tack krank! =)

... när du tar saker på forumet för givet och missar väsentlig information.

!Paxen

Swashbuckler
..när man känner sig tvungen att skriva i en tråd som heter "Du vet att du varit för mycket på Rollspel.nu..." bara för att en stor del av forumets aktiva själar skriver i den

..när du har börjat drömma om att sitta vid datorn inloggad på wrnu och jävlas med Persson. Kraetyz är för en gång skull neutral och anser att flodhästar ska få vara flodhästar.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
... när du spenderar mer tid åt att diskutera och bygga regelmekanik än du gör åt att spela rollspel - eftersom spelkonstruktion är socialt på wrnu!

Feuflux

omjonasson.se
... om du får prestationsångest som SL eftersom så många här verkar så väldigt engagerade och duktiga och det finns så mycket man inte "får göra" för då gör man fel (rälsning, etc) och så mycket man "måste göra" för att inte vara tråkig (olika röstlägen på SLPs, korta strider, etc).

!Paxen

Swashbuckler
Feuflux said:
... om du får prestationsångest som SL eftersom så många här verkar så väldigt engagerade och duktiga och det finns så mycket man inte "får göra" för då gör man fel (rälsning, etc) och så mycket man "måste göra" för att inte vara tråkig (olika röstlägen på SLPs, korta strider, etc).
+1

Rickard

Urverk speldesign
...när du varit borta från forumet några månader och känner att du "måste läsa ikapp".
...om du varit borta från forumet men skrivit i notepad alla de trådstarter du tänkt ut.
...och om alla då måste läsa ikapp efter du lagt ut din bombmatta av trådstarter.
...om du har mer än 3 inlägg om dagen i snitt på forumet.
...om du är en av dem som har flest tecken per inlägg i snitt.
...om du refererar till något för fem år sedan som "den gamla goda tiden".

/Han som har tappat räkningen

Feuflux

omjonasson.se
... om du kommit fram till att din drömrollspelsgrupp består av dig själv och tre forumiter... samt att dessa tre bor i Överkalix, Filipstad och Simrishamn. Om du själv bor i en av dessa tre städer så har personen precis flyttat till Venezuela.

Rickard

Urverk speldesign
Feuflux said:
... om du kommit fram till att din drömrollspelsgrupp består av dig själv och tre forumiter... samt att dessa tre bor i Överkalix, Filipstad och Simrishamn. Om du själv bor i en av dessa tre städer så har personen precis flyttat till Venezuela.
lol @ Venezuela. Jag fortsätter:

...om någonting roligt händer dig och du kan inte vänta tills du får logga in och berätta det i chatten.

/Han som nu räknade till 85 punkter fast han bortsåg från solves och kranks privata diskussion, men nu behövs det bara 15 punkter till för att få en topp 100

Poseur

Swashbuckler
- När du sitter minst en timme och bara tittar på Forumet(stort F) och uppdaterar var tionde sekund för att du hoppas på att någon ska ha svarat på din trådstart.

-När du blir ledsen att ingen är inloggad mitt i natten när du precis skapat en bra trådstart.

-När du blir tokig när du varit borta från Forumet i flera dagar men ingen har skrivit någonting intressant alls.

-När du bara måste smita undan släktträffar och liknande för att kolla om något har hänt på Forumet.

-Du vet att Wrnu också är en plats i Eon

/Poseur snart hundra

Möller

Hubert Hortlax
...när du under en rollspelssession kollar om något viktigt hänt på forumet

...om du när en tråd är purfärsk kan förutsäga ungefär hur många svar den kommer få

Genesis

Ni dés ni maître
… när du egentligen opponerar dig mot hela den här tråden. Man kan inte vara för mycket på Rollspel.nu.

Rickard

Urverk speldesign
96 stycken. Bara fyra till...

Poseur said:
-När du bara måste smita undan släktträffar och liknande för att kolla om något har hänt på Forumet.
...när du skippar släktträffar för att gå på en forumsträff istället.

...när du tycker det är viktigt att använda dig av termer och hänvisa till kända teoretiker när du är i en diskussion.

...om diskussionen handlar om vad ni ska äta ikväll.

/Han som tycker Lukas otroligt roliga punkt borde vara den sista på listan

Xyas

Swashbuckler
Re: Du vet att du varit för länge på Rollspel.nu..

... om du blir nostalgisk när du minns gamla goa diskussioner/flame-wars som: "är friform verkligen rollspel" och "könsmodifikationer på grundegenskaper i Viking - rätt eller fel"