de delade upp arbetet mellan sig rätt bra...
Det kan ha hjälpt att vi egentligen var SL och medhjälpar-sl. Jag har sett detta med dubbla sls prövas på flera ställen och de gånger det verkat funka bäst har varit när det var organiserat på detta vis. Eftersom det var den ena (inte jag) som bestämde scenariot och den andra (jag ) som agerade stridsmoderator och allmän avlastning så var det ganska enkelt. Jag frågade min "chef" innan jag slängde in viktiga storyändrande element och han frågade mig om hur faktor X borde hanteras i strid.
Det blev också lite så att det var en ond och ond SL (kunde ju ha varit en god o en ond, men vi insåg att de var onda båda två).
Hey! Det var inte mitt fel. Jag satt och bläddrade i min cthulhubok och rätt vad det var så sprang ni för era liv. Det var boken... som tvingade... mig *dreggel* Arrghhh... /images/icons/frank.gif
Fördelen var att gruppen kunde dela upp sig, göra flera saker samtidigt utan att man satt o rullade tummarna.
En nödvändighet när gruppen börjar nå 8-10 spelare
Nackdel...de hade det väl lite rörigt ibland...vet inte bäst själv vilka problem de hade. Bäst vore om han själv kunde berätta...
Problem var väl just att man måste kunna samarbeta. Spelledare är ett ganska despotiskt släkte och alla har sina egna idéer om hur saker bör skötas. Det är nog lätt därför att det blir konflikter när ens åsikter krockar. Nu var min chef en så förstående och trevlig chef att det faktiskt inte blev så mycket sånt
Man måste planera väl. Om inte båda spelledarna har koll blir det nog probs. Kartor hjälper. Det hjälper nog också att som vi låta en spelledare hantera strider så att de hanteras på ett enhetligt och konsekvent vis. Det är kanske ett mindre krav i Eon där man har mycket regelsystem att tugga på men i In Nomine så behövs en del tolkning.
Från spelarnas synvinkel gissar jag att man betalar för förmågan att splittra gruppen utan att få tråkigt med omaket att båda spelledarna måste springa ut ur rummet ibland för att konferera
För just eon så bör man nog se till att snabba upp striderna så att man inte splittrar gruppen och låter hälften råka ut för en 5 minuters strid (som tar två timmar att spela) och andra hälften spela 2 timmars social interaktion (som också tar två timmar att spela) /images/icons/wink.gif