Nekromanti Ductos (HJÄLP)

BraidsMamma

Veteran
Jag behöver veta så mycket som möjligt om Ductos.
Spoila så mycket ni vill (bara ni markerar det i er rubrik).
Allt är välkommet.

Tackar

GrottrolletNaug

Swashbuckler
That's no moon. That's a space station

Vad i hela fridens namn är Ductos för något?

Om du kan ge en sidhänvisning så kan jag säkert tala mig blå i ansiktet om det. Men i vanlig ordning så finns oftast inte mer att berätta än det som står i böckerna.

/Naug

BraidsMamma

Veteran
Re: That's no moon. That's a space station

det är någon ruin på gränsen mellan Colonan och Thalamur.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Houston, we have a problem

Jag kan inte hitta någon referens till den här Ductos-ruinen någonstans litteraturen. Är du säker på att du inte drömt ruinen?

Jag kan i alla fall inte hjälpa dig, för jag kan inte hitta Ductos någonstans alls.

/Naug

Ceram

Hero
Karta och Ductos

Naug Naug *skakar ironiskt på huvudet*Du måste ju titta på allas våra älskade kartor! I det här fallet Consaber kartan...

Det ser ut som att Ductus ligger på floden. En bro kanske *tveksam min*... Jag har aldrig läst om den i allafall...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Karta och Ductos

Det enda jag kan säga att är att Ductus är ett ord på latin som jag tror har någonting att göra med ledarskap. Typ "Ledare" eller kanske bara "Ledarskap" rakt av.

Men någon mer detaljerad info om stället finns inte beskrivet. Neogames har ju av två mycket goda anledningar inte beskrivit varenda kvadratcentimeter på Mundana.

1) Vem orkar? Inte Neogames i alla fall. Mundana är ett stort ställe och man orkar inte gå in i detalj på varenda ställe.
2) Vita fläckar. Vita fläckar är intressanta områden som har ganska öppna beskrivningar. Tanken är att SL ska gå in i dessa vita fläckar och "måla klart dem" så att de passar in med resten av helhetsbilden.

Så tag eder penna och gör stället. =)
Visst, det färdigpublicerade materialet som finns i Eon är väldigt bra, men det ska inte hindra SL från att beskriva ställen själv eller ändra på vad han vill i Mundana. Gud vet att våran spelgrupp har gjort så (även fast vi försöker ändra på så lite som möjligt av det som finns. Vi lägger mest till) och det är ett utmärkt sätt att sätta sin personliga prägel på sitt egna Mundana. För det är vad det blir. Så fort ni börjar spela Eon så är det inte längre Neogames Mundana utan en helt ny version av Mundana som är er.

/Naug, manar till egenhändigt skapande =)

Lord decado

Veteran
Re: Egenhändigt skapande

Ductos är en bro namngiven efter en hjälte från gamla tider som egenhändigt höll tilbaka hela Thalamurs arme på denna bro tills förstärkning anlände...

:gremgrin: det roliga med fantasy är att det är FANTASY!!! :gremlaugh:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Fortsatt egenhändigt skapande (spinner vidare)

"Ductos är en bro namngiven efter en hjälte från gamla tider som egenhändigt höll tilbaka hela Thalamurs arme på denna bro tills förstärkning anlände.."

Kunde inte hålla mig :gremwink:

Legenderna säger i alla fall att denna tokonska legend ska ha hållit den här bron mot den anstormande thalaskiska armén under det tredje thalaskiska kriget. Exakt hur han höll bron tviste de lärde om. Vissa säger att mannen egentligen var en druid och att han hade hjälp av drakarna <drake> och <en till drake>. Andra säger att legenden just är en grovt förvrängd historia och att mannen egentligen var en begåvad kapten inom den sabriska armén som tillsammans med sitt kompani höll bron.

Andra historier berättar om den ensamma svärdsmästaren som tillsammans med sitt svärd Treidwien som är smitt av drakben och tvagat i drakblod för att uppnå fantastiska magiska kvalitéer. När slaget var över så raserades bron och hjälten tillsammans med svärdet är sedan länge försvunna.

Så, spåna på det ni

/Naug

Ceram

Hero
Re: Fortsatt egenhändigt skapande (spinner vidare)

En legio colonan magiker kallad Ilmar av Dilge har på sista tiden visat starkt intresse för området kring bron. Han pratar om de underliga vindfenomen som pågår kring bron och planerar en storskalig expiditon. Sammtidigt har en en ovanligt blek cirefalier som kallar sig Zezolar visat sig i Colonan och sagt sig söka efter Ilmar av Dilge...
Lokalbefolkningen kring platsen är dock inte glada på uppmärksaheten. Trots att de tidigare totalt ignorerat platsen verkar de nu ha gått man ur huse för att protestera...

/Tobbe.... Som inte tog åt sig av naugs egenhändigt skapande uppmaning. Sådant går automatiskt i Tobbes huvud, problemet är bara att göra text av det...

Lord decado

Veteran
Re: Fortsatt egenhändigt skapande (spinner vidare)

för överdrivet för min smak, men det hör förståss legender till...