Nekromanti duellen - mon amour, where's your head at

Marcus_UBBT

Warrior
jag har försökt väcka det här ämnet på rollspels-forumet och även på dod-forumet utan att lyckas... nu vänder jag kosan hit i hopp om att hitta en förnuftig själ...

SNÄLLA NÅN är det inte på tiden att nån som kan tar tag i sig själv och fixar en ny duell á la den som fanns på arkivet för cirka två-tre år sen? jag börjar bli desperat! fan, snart är jag redo att betala server-kostnader eller vad fan som helst bara nån fixar upp en ny! med möjlighet att lägga till egna dueller och så. fy fan, det var så jävla kul. jag låg vaken igår natt och tänkte på de forna dagarna. nån måste ju ha en sida med kapacitet för sånt tjafs?

(för de som inte vet vad duellen var så kan man jämföra det med play by email eller gästboksrollspel eller vad man nu väljer att kalla det. men så raffinerat, bra och kul som duellen var har inget annat sen dess lyckats med att vara)

Zadrith

Hero
Låter kul, men varför tar du helt enkelt inte dig själv i kragen? /images/icons/wink.gif

G

Guest

Guest
Vi har redan tjôtat ut dvärghat, tirakhat, alvhat. Vad finns det mer?
Silversurfan får ju inte tjôta mer på detta forum då han lär bli avstängd.

Silversurfan : "Jag måste vara snäll!!!!!"

Marcus_UBBT

Warrior
för jag kan inte perl asp eller nåt sånt över huvud taget...kanske! jag erbjuder mig ju i alla fall att sponsra server-kostnader, och försöker få stöd. är inte det ett jävla styrketag i kragen så vet jag inte vad som är. ok, jag skulle väl kunna försöka lära mig asp eller nåt men va fan kom igen nu.

walium

Ganska töntig, faktiskt
I think I lost it at the supermarket

Låter trevligt även om jag inte har den blekaste aning om vad du pratar om. Du hade inte kunnat ge en lite djupare beskrivning för oss okunniga?

Marcus_UBBT

Warrior
utförlig beskrivning här

ok, here we go.
arkivet var för kanske fyra år sen sveriges största dod-sida, och på den kunde man hitta duellen. duellen fick sitt namn efter det forumsrollspel som pågick i DoDs officiella forum (på den tiden låg det på targets hemsida). Arkivet tog dock steget fullt ut med en ordentlig Duell-sektion. Det hela var ganska simpelt, vem som helst kunde gå in och göra en ny "duell", dvs ett nytt gästboksrollspel (i brist på bättre ord), och hoppas på att det skulle falla andra i smaken så att även de skulle hoppa in och spela diverse roller. jaja, jag ska ge min egen allra första och käraste duell som exempel (därmed är den kanske lite pubertal eller va fan barnslig inte vet jag skit samma I LOVED IT)

så här kunde det då se ut när man väl från listan med alla dueller klickat sig in på min fina duell (fast nu förenklar jag naturligtvis)

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Namn: Prison Maze
Beskrivning: I ett framtida USA forslas alla kriminella ner i ett stort komplex kallat ”Prison Maze”. Där får de panga ner varandra för att efter att ha dödat 20 andra skurkar och tagit deras ID-brickor bli frisläppta. Det hela är också en direktsänd tittarsuccé i USA. Denna duell utspelar sig i detta komplex och spelare får ta rollen av en kriminell eller annan skräpnisse som blivit nedsläpat dit.

<hr></blockquote>

sen öppnade man själva duellen genom att presentera sin karaktär och gärna ge en öppning till en annan spelare att hoppa in. Såg ut typ såhär kanske:

Spelare: Marcus
Jack pangade ner en ful snubbe, tog hans ID-bricka och satte sig ner. Jack var en medelålders rånörd med ölmage och ett äckligt fult skägg. ”I fall stackars mamma kunde se mig nu” tänkte han stilla för sig själv, när han hämtade andan. Han la ifrån sig pistolen för att ta en titt på ID-brickan han just plockat upp. Plötsligt närmade sig någon i skuggorna….

<hr></blockquote>

och efter detta hoppas man då att nån ska hoppa in och leka lite. Om jag inte minns helt fel så var det en viss ”Lobo” som valde att spela en oskyldigt dömd general eller nåt och hoppade in som den plötsligt närmande karaktären i skuggorna. Då kanske han följde upp så här

Spelare: Lobo
Mannen som närmade sig var stor, stark, snygg och cool.
”OK”, sa han med iskall röst, ”ge mig dina ID-brickor så låter jag dig leva”. Bla bla

<hr></blockquote>

och så fortsatte det. rollpersonerna kom ganska snart fram till att ingen alls blir släppt ut ur Prison Maze utan att allt bara var ett massa buffel och båg, och med tiden hoppade fler karaktärer in. Det hela var alltså ganska mycket Running man-inspirerat. Och lite dokusåpa kanske, hehe. Det fanns även fantasy-dueller, direkt baserade på DoD eller i en ny värld, kontemporära dueller nåt dussin, och naturligtvis lite sci-fi här å där. Det var fruktansvärt roligt i alla fall, och jag önskar verkligen att någon med lite vett i skallen kunde ta tag i det här, och lägga upp nåt lika snyggt och proffsigt som duellen var.

ciao

Marcus_UBBT

Warrior
Re: utförlig beskrivning här

jag vet... det är därför jag vill ha tillbaks det så jävla hårt