Nekromanti Dueller

S_o_C

Veteran
Jag har en fråga om vad ni tyker om att ha försvar i duell. Tycker ni att man ska ha försvar eller inte???

Mini

Veteran
Var hälsad.
Varför inte. Om man är medveten om faran så reagerar man efter det.
Däremot förespråkar jag att flitigt använda stridsvärdet. Ett fummel på det slaget kan bli ödesstiget.
Ha det gott
önskar

S_o_C

Veteran
Men en riktig revolverman springer väll inte runt och kastar sig i en duell eller??

Preffect

Veteran
En riktig revolverman flänger nog på bra

Det gör iallafall Frank Leslie i Buckskin böckerna. Han skjuter när han kastar sig i luften och sånt. Jävla fin kille det där.
mvh Preffect

Mini

Veteran
Var hälsad.
Det är åtminstånde ett effektivt sätt att skaffa sig berömmelse på. Dessutom är det ett smart sätt att avliva motståndare på utan att på anklagad för mord.
Ha det gott
önskar

Mini

Veteran
Re: En riktig revolverman flänger nog på bra

Var hälsad.
Förlåt en senior, men ni borde pröva mitt favoritgift, dvs antingen Bill och Ben eller Ben Hogen.
Mums-mums.
Ha det gott
önskar

Hybris

Veteran
En duktig revolverman är ju inte dum, han rör på sig under duellen och försöker att inte bli träffad, det är därför han är duktig, för att han är smart och har överlevt. De som står stilla och kikar varandra i ögonen lever oftast inte så länge. Jag tvivlar även på att en människa kan var så kall att man inte rycker till när nån skuter rakt mot en.

Re: En riktig revolverman flänger nog på bra

Jag tycker Bill och Ben är dålig men jag älskar Ben Hogan! Det är faktiskt den svenske författaren Kjell E. Genberg som har skrivit serien!

Red Dust

Veteran
Jag tycker för min egen del att man gott kan använda sig av försvar i duellsituationer. Det man kanske inte tänker på när man tittar på färdigheten Försvar att det är lika mycket färdighetsnivån i att röra sig och undgå att bli träffad, som färdigheten i att stå på ett sådant sätt att man utgör en mindre träffyta. Vilken klantskalle som helst kan ställa sig mitt på gatan och gå "mano a mano" mot någon i en revolver-duell, men ett proffs vänder sidan till för att utgöra en mindre måltavla, kanske står han med solen i ryggen så att motståndaren får svårare att se etc.

Sedan var det någon som skrev att "man håller väl inte på och flänger runt i en duell", jag säger bara titta på filmen "Tombstone" med Kurt Russel, Val Kilmer m.fl. detta är en av de bästa duellscener jag sett på film.

M.v.h.

Red Dust.