Nekromanti Dunder vapen

Bail

Veteran
såvida jag vet så kan man endast kunna få ett såkallat dundervapen utifall att man besegrar en riktigt mäktig motståndare som brukar det. att hitta ett sådant i en kista eller garderob är helt ologiskt. en drakskatt är mera möligt men då måste man ta sig an draken för att lägga beslag på den.

sådana dileman har hänt mig flera gånger......

Mouja

Hero
Själv har jag aldrig hittat något "dunder vapen" och kommer nog aldrig att göra det heller, då våra kampanjer är mycket mer fjantasy än så...

Annars är det väl bara att gå till en smed och be honom fixa en fint vapen och sedan söka rätt på en magiker och be honom göra det magiskt...

Inte så svårt tycker jag..

Pendragon

Swashbuckler
Öh...va?

Är inte det säkraste sättet att få tag i ett ärkebra vapen att skaffa sig relevanta färdigheter och knåpa ihop det själv?

Och är det inte intressantare att göra det som Eons regler inbjuder till, nämligen att göra specialanpassade vapen som prioriterar de egenskaper just du anser viktiga på bekostnad av de mindre viktiga?

/Joel

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Det menar han också

Det menar han också. Magiska vapen kan man göra med lite god kännedom om magi, ett fungerande labb, 2 assistenter och ett gott värde i alkemi.

Faktiskt. Min personliga uppfattning är att det faktiskt är roligare att konstruera sitt egna vapen än vad det är att hitta färdiggjorda vapen. Å andra sidan så premierar vår spelstil inte direkt monsterdödande, skatthittande grottkrälning :gremcrazy:

/Naug, sitter gärna och pillar med alkemi

Duddmannen

Hero
Dundervapen som ger plus men grönt är också

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Cras ullamcorper turpis non mi. Nullam ac est eget magna ultricies volutpat. Suspendisse turpis libero, mattis id, porta nec, dignissim id, leo. (LOL)

Men ärligt talat: Aliquam laoreet. Nulla non nunc nec risus laoreet blandit. Curabitur facilisis congue libero. Aliquam ligula. Donec sit amet sapien. Ut enim nisl, consectetuer et, pretium vitae, nonummy ut, orci. Phasellus eleifend eros eu ante. Integer leo neque, aliquet imperdiet, consequat vel, fermentum eget, dui. Nullam sagittis auctor sapien. :gremtongue:

Eller som JAG skulle sagt det om inte gräsklipparen strejkat: Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Nam mauris tellus, porttitor ac, porttitor quis, blandit ut, diam. Mauris ac nisl at dolor aliquet bibendum. :gremsmirk:

Tack för att jag fick detta utrett.

/Duddmannen

PS
I övrigt håller jag helt med Bail om både Flamring och Dundervapen.
DS

Pendragon

Swashbuckler
En etymologisk liknelse

Öhm... va?

Alltså, Bail, nu har jag försökt hjälpa dig, men dina inlägg har nått stadiet där läsandet av dem börjar kännas som iakttagande av obskyra insekters parningslekar; man har en vag uppfattning vad slutresultatet ska bli, men inte den blekaste aning om vad som händer eller varför innan dess.

Snälla, kan du inte försöka uttrycka dig lite tydligare i fortsättningen?

/Joel, grammatisk etymolog

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Entomologisk? (nt)

NT = Nordnordostlig Traversbalk

Alharra

Warrior
Re: Entomologisk? [OT]

Etymologi finns också, men är väl inte riktigt lika inriktat mot insekter som entomologi då.