Sidd
”Bybo”
Att Hägern skulle på det här sättet få fram namnet Vimes kan jag heller inte koppla till att denne skulle vara KH???brvnä -> Ceasar+9-chiffer -> vimes
Att Hägern skulle på det här sättet få fram namnet Vimes kan jag heller inte koppla till att denne skulle vara KH???brvnä -> Ceasar+9-chiffer -> vimes
Skrev ni om detta alltså tydligt i familje-tjatten?
Häger förklarade alltså för er övriga familjemedlemmar?
Hur kunde ni vara så säkra på att Förrädaren INTE fanns i familjen?
Här går man för en gångs skull och lägger sig tidigt och så händer detta medan man nannar kudde. Skickar en snabbpost innan det blir jobbmöten.Jag är Kwisatz Haderach.
Jag vet ett antal saker:
@Andersson bör alltså använda giftet till att döda Octagonal istället för Impetigo.
- @Impetigo är inte Sardaukar
- @Hellzon är inte Sardaukar
- @Sidd är inte Sardaukar
- @Octagonal är Sardaukar
Finns det bevis, smulor eller indikationer på att jag talar sanning?
Ja.
Varför kommer du ut med detta nu?
- I Hägerstrands inlägg #170 smular han vetskapen om min roll. Om ni tittar på Hägerstrands sista stycke i inlägget, plockar ut första bokstaven i sista ordet innan ett skiljetecken får ni ”brvnä”. Kör detta genom ett Caesar+9-chiffer för ”Vimes”.
- Jag är direkt i inledningen helt emot tanken att Förrädaren ingår i Husets Familj. Detta beror på att jag själv är en del av Husets Familj och redan rett ut den diskussionen i vår chatt.
- Min raljanta och lite hånfulla reaktion på Brynolfs ”siande” var ett utslag inte bara av min fraktionstillhörighet utan även av min roll.
- Sardaukarna har bränt sin hunter-seeker
- Förrädaren har redan genomfört sitt dagmord
- Oavsett vad som händer nästa runda kommer jag ha två nya sianden att presentera
- Det har gått tillräckligt med tid för att alla ska haft möjlighet att positionera sig i relation till Impetigo
- Jag vet att Impetigo inte är Saradaukar, medan jag vet att Octagonal är det
Det är helt sant som Brvnä säge. Men det innebär också att det blir än viktigare för de som har roller att hålla tyst om det så att förrädaren inte får lättare att identifiera fler Familje-medlemmar.Tänk igenom vad som har hänt under spelet (vilka dagmord som genomförts och hur ulvarna har använt sin hunter-seeker) i relation till ulvarnas vinstvillkor. Oavsett hur läget såg ut i R1 finns det nu i R3 ingen som helst anledning för någon - oavsett om de är vanliga bybor, familjemedlemmar eller Sadaukar - att tro att Förrädaren är en del av familjen.
Just nu ligger hämndmordet på @Octagonal@Andersson , jag vill uppmana dig att vara tydlig med vem du tar med dig i graven i god tid innan deadline (som är 16:54 idag). Det vore olyckligt om jag slösar ett siande på någon som du dödar.
För mig är det mkt omtag å Rasmus var för mig väldigt försiktig.
Jättefint citat Octa, men om du vill att en sån som jag ska begripa vad det där handlar om får du nog var lite mer konkret!”When religion and politics travel in the same cart, the riders believe nothing can stand in their way. Their movements become headlong - faster and faster and faster. They put aside all thoughts of obstacles and forget the precipice does not show itself to the man in a blind rush until it's too late.”
Jag är Kwisatz Haderach.
Ok! Vad är egentligen status på @Impetigo? Kan du utifrån din roll och andra kunskaper se något klart i denna chiffergåta? Om du fick ett gratis nattmord, vem skulle du vilja ta ut nu? Vilka skulle du inte vilja ta ut?
Asså @AnderssonEn sak som jag dock inte får ihop är hur @Vimes kan ha siat fyra personer på två rundor? Men samtidigt är jag inte jättepigg på att han ska veckla in sig i de resonemangen för att inte avslöja vilka som är Familj eller inte. Men ni andra bybor bör ha det i åtanke om det blir något knas efter den här rundan.
@Vimes förklara dina +2 sianden tack!
Jag tänker av lätt insedda anledningar vara restriktiv med att dela med mig av mer detaljerad information, men jag vill dra er uppmärksamhet till formuleringen "jag vet" och det faktum att jag inte specificerar hur jag vet.