Nekromanti Dungeon adventure

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Vet att jag inte håller nån högre klass, men det är ju ändå kul att skissa lite :gremlaugh: . Det här blir min första illustration som jag vågar publicerar för allmän beskådan.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag tycker den är bra. Visst behövs det arbetas på en hel del, speciellt vad det gäller fördelning av ljus och skuggor. Men i sin helhet är den riktigt bra. Jag gillar till exempel hur du fått till fingrar och sådant. Ansiktet är dock något som jag har lite svårt med. Jag vet inte om det kanske är meningen stilmässigt eller så men proportionerna för ansiktet är rätt så skumma.
 

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Jo, jag vet det var inte lätt att lista ut hur skuggorna skulle falla, med tanke på den lite udda ljuskällan. Händerna är ok, lite små dock. Men ansiktet gick ifrån att vara ett "halvtroll" till ett utmärglad människo-face, till, -ja vad det nu ska föreställa?! - Men stilmässigt är det vad jag tänkt mig, fast ögonen blev kass.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Det finns ett billigt photoshop trick för att trolla lite med ansiktsformer och annat.

Ta lassomarkerings toolen. Ta och ringa in ansiktet. Vänsterklicka markeringen. Ta Copy to new layer.

Gå in på Edit/Transform/Warp justera. Andra transform tool som scale, perspective, rotate osv kan också vara användbara. Små förändringar tar en långt.

Sudda ut och fixa skarvar mellan lagren när du är klar med justeringen. Merga ihop lagren igen.

Går lika bra för att fixa ögon, näsan eller munnens form. Lasso dom separat och fixa.

Den här metoden kommer bevara all din snygga skuggning och crosshatching.
 
Top