Wilmer
Hero
Ett underbart underbart mysigt spel som tyvärr lider av att det är gammalt och dåligt. Fan vad otaktiska och trista strider. Finns det något spel som hanterar något liknande:
-utforskande och pionjärande i ett otämjt och farligt land?
-pillig expansion
-coola taktiska strider
Problemet är att det här skulle fungera så mycket bättre som brädspel eller datorspel, men de medierna saknar variationen en sjuk gärna kan skapa (och dramaturgin). Dessutom, hur gör man det intressant för en grupp spelare där alla kanske inte tycker det är uberspännande med arkitektur?
Ska man kanske direkt sno ett speligt system a la DnD och ruta upp floor tiles efter spelarnas önskemål och säga att de kan gräva så här många tiles per dag och då och då slänga in något coolt grottsystem att röja och inreda eller konflikt bland grävarna ect? Om spelarna är grottsystemets (eller Marsbasens ect.) politiska ledare kan de behöva intrigera mot varandra för att få fram sin vision om hur man löser problemen?
Värt att satsa på?
-utforskande och pionjärande i ett otämjt och farligt land?
-pillig expansion
-coola taktiska strider
Problemet är att det här skulle fungera så mycket bättre som brädspel eller datorspel, men de medierna saknar variationen en sjuk gärna kan skapa (och dramaturgin). Dessutom, hur gör man det intressant för en grupp spelare där alla kanske inte tycker det är uberspännande med arkitektur?
Ska man kanske direkt sno ett speligt system a la DnD och ruta upp floor tiles efter spelarnas önskemål och säga att de kan gräva så här många tiles per dag och då och då slänga in något coolt grottsystem att röja och inreda eller konflikt bland grävarna ect? Om spelarna är grottsystemets (eller Marsbasens ect.) politiska ledare kan de behöva intrigera mot varandra för att få fram sin vision om hur man löser problemen?
Värt att satsa på?