anth
Vetefan
Jag försöker spelleda Dungeon World för min spelgrupp som bara spelat DnD5 - det går... sådär.
En är barbar:
https://www.dungeonworldsrd.com/classes/barbarian/
och tycker att barbar är nerfad jämfört med DnD5 (det beror på att barbaren inte är gjord efter DnD5, utan efter Conan).
Spelaren är iallafall missnöjd och jag ska försöka biffa upp barbaren så den får liknande stridsegenskaper som fighter/ranger/paladin.
Tyvärr är jag ny på PbtA och undrar om nedanstående är balanserat att ge barbaren?
(och ska man i sånt fall ta bort något annat för barbaren)
Start Move: Rage
Once during a fight you may fight with primal ferocity and enter a rage.
Roll + STR:
* 10+ : You gain 3 hold.
* 7-9 : choose:
- You gain one hold.
- You gain 3 hold, but also a debility after the rage.
Use a hold to gain +1 on Hack 'n Slash AND +1d4 on Dmg if you hit.
Your rage will end when you spend your last hold.
While you are raging you have the following ONGOING: +1 armor, -1 Defy Danger, +1 Last Breath.
Advanced Move: Mighty Rage
REPLACES Rage
You gain 4/2 hold instead of 3/1.
Use a hold to gain +2 on Hack n' Slash and +1d6 on Dmg.
ONGOING: +2 armor, -2 Defy Danger, +2 last Breath.
En är barbar:
https://www.dungeonworldsrd.com/classes/barbarian/
och tycker att barbar är nerfad jämfört med DnD5 (det beror på att barbaren inte är gjord efter DnD5, utan efter Conan).
Spelaren är iallafall missnöjd och jag ska försöka biffa upp barbaren så den får liknande stridsegenskaper som fighter/ranger/paladin.
Tyvärr är jag ny på PbtA och undrar om nedanstående är balanserat att ge barbaren?
(och ska man i sånt fall ta bort något annat för barbaren)
Start Move: Rage
Once during a fight you may fight with primal ferocity and enter a rage.
Roll + STR:
* 10+ : You gain 3 hold.
* 7-9 : choose:
- You gain one hold.
- You gain 3 hold, but also a debility after the rage.
Use a hold to gain +1 on Hack 'n Slash AND +1d4 on Dmg if you hit.
Your rage will end when you spend your last hold.
While you are raging you have the following ONGOING: +1 armor, -1 Defy Danger, +1 Last Breath.
Advanced Move: Mighty Rage
REPLACES Rage
You gain 4/2 hold instead of 3/1.
Use a hold to gain +2 on Hack n' Slash and +1d6 on Dmg.
ONGOING: +2 armor, -2 Defy Danger, +2 last Breath.