Norsk spilleder (og rollespiller) med over 20 års erfaring
Hei,
Tenkte jeg ville henge meg på denne tråden...
Jeg er i Stockholm 2-3 dager i uken i forbindelse med jobb (bor i Norge), og kunne godt tenke meg å finne en gruppe og spille med her i Stockholmsområdet (vi har kontor i Sollentuna, og jeg bor normal på hotel i nærheten, men er fleksibel med hennhold til reise etc. - har som oftest bil tilgjengelig). Tenkte jeg skulle legge ved noen ord om meg:
Hvem er Martin?
------------------
La meg ta en kort beskrivelse av meg selv: Jeg er 33 år, har kone og 4 små barn (8 - 7 - 6 og 4 år) hjemme i Drammen (Norge). Jobber med foretningsutvikling og interimledelse (Elektro/Tele/Kraft). I den forbindelse reiser jeg "en del" og skal jobbe i Sverige (Sollentuna) fast noen dager i uka i hele 2007 (har fleksibilitet i forhold til hvilke dager). Dvs. at for meg vil spilling på en ukedag (ikke weekend) , f.eks. hver 14. dag, passe best - er som mange(?) avhengig av at sesjonene er planlagt inn noe tid i forveien.
Erfaring som spiller/DM/GM/spilleder:
------------------------------------------
Jeg har spilt RPG siden 1981 - startet som mange andre opp med D&D (Basic osv.) og gikk etter hvert over til AD&D 1st ed. (ca 1983). Har vært DM/spilleder siden det. Byttet til AD&D 2nd ed. i 1990 og konverterte til D&D 3.5 ved nyttår 2002/2003.
Har som spilleder/DM hovedsaklig ledet i en Forgotten Realms Setting (siden den kom ut i 1987) og i Kara-Tur/Oriental (siden den kom i 1988). Kjenner settingen godt, men har i hele mitt liv kun ledet 2 stk. ferdige moduler ("Island of Terrror" som fulgte med D&D Basic sett i 1981 utgaven og "Feast of Goblyns" Ravenloft modul fra 1990) - ellers spiller jeg stort sett egenprodusert materialle. Har også ledet: Call of Cthulhu, L5R, Shadowrun, etc.)
Er i dag DM i to ulike kampanjer (+ ad hoc som spiller i CoC/Conspiracy X).
# Drammen/Norge (14. dagers syklus, fredager, 3 norske jenter, 2 norske gutter og 1 svensk gutt, alder 26-34) - D&D3.5/Kara-Tur (Oriental - FR)
# I Vejle/Danmark (noe uregelmessig syklus, ukedager, 4 danske + 1 svensk gutt, alder 16-42 år) - D&D3.5/Forgotten Realms (Silver Marches)
Som spiller har jeg forsøkt mange ulike systemer (bla. Conspiracy X, Drakar och Demoner, Call of Cthulhu, Paranoia, L5R, Cyberpunk, Shadowrun, Traveller/Traveller 2000, Runequest, D&D/AD&D 1st-2nd/D&D3.0, Vampire, Warhammer, Exalted, etc.)
Spillestil:
----------
Har forsøkt mange stilarter og settinger, men trives best der det er en stor andel rollespill/problemløsning med noe mindre vekt på action/kamp (selv om også action skal til i rett mengde).
Ønsker, håp, og bidrag:
---------------------------
Håper og finne en gruppe som liker og rollespille! Har det morro sammen - våger å leve ut sine karakterer - gjerne i en dynamisk og troverdig setting. Tror jeg kan tilføre glede, varme og kreativitet gjennom en ærlig, åpenhjertig og inkluderene spillestil - både som spiller og DM/GM/spilleder.
Er gjerne spiller, men stiller som DM/Spilleder hvis det er ønskelig - håper og tror jeg kan være et friskt pust i spillingen deres (selv om jeg har begrenset mulighet til å spille weekend). Når det gjelder hvilke kvelder etc. er jeg åpen for alle forslag: Jeg har fleksibilitet (kan velge mye selv), men er avhengig av å kunne legge planlegger for en uke eller to fremover av gangen.
Mvh,
Martin
e-mail/MSN:
aboleth_@hotmail.com