Nu jävlar. Jag har bestämt mig (efter att ha köpt CoC d20 och Deities and Demigods, och City of Freeport) att testa följande kombination: D&D + CoC d20 + Freeportserien = Kampanj med CoC-stämning och skräck! /M
Lysande! Fast om du ska behålla skräckstämningen ska du nog biffa till de två första modulerna i Freeportserien något. Mina spelare vadade igenom de flesta striderna. Fast själva storyn är det inget fel på.
Jag tror det kan bli riktigt coolt. Jag norpar själv friskt från CoC-mythos till min senast startade fantasy-kampanj... Det kommer i.o.f.s. ta ett bra tag innan influenserna blir tydliga eftersom folk är 16-17, bor i en liten lantby och inte ens kan läsa, än mindre inse hemska kosmologiska samband... men epiken har bara börjat
btw jag köppte The Last Dance för ett tag sen, har inte kört det än, men det är _det_ bästa äventyr jag läst alla kategorier. (Har väl bara läst 10-20 st iofs).
Verkar ok, väldigt okej faktiskt. Ska göra med Asgard-mytologin i min egen värld (får se hur det påverkar Freeport). Boken var snygg (som vanligt) och matad med olika intressanta saker. Så jag är nöjd. /M
Låter rätt spännande... mixa grejer sådär har vi aldrigt ägnat oss åt/images/icons/smile.gif....
förresten _ har nån här spelat return to the tempel of elemtal evil?
(det där borde jag kanske frågat i ett eget inlägg?) sorry!
Vi började på det men vi hann bara rensa ut grindstugan innan en av våra spelare fick för sig att det var roligare att läsa litteraturvetenskap än att spela rollspel/images/icons/frown.gif, varvid hela kampanjen hamnade i malpåse. Konstiga människor det finns.
Det här kom visst att handla om litteraturvetenskap iställett för temple of elemtal evil eller för den delen Magnus kampanj.
Lite underligt....... /images/icons/devil.gif
...till min kampanj har jag nu bestämt mig för att ha det interna arbetsnamnet Godswar, där Tor, Oden och de andra är min världs "vanliga" gudar, men där mystiska krafter arbetar för att störta dem och ta över makten (ja, Cthulhu och gänget alltså). Spelarna hamnar mitt emellan! Hmmm, jag kanske avslöjar för mycket för Dante här, men va fan... /M
Det var inte min mening att sno uppmärksamheten från din kampanj.... som för övrigt verkar riktigt intressant..... jag borde väl kanske gjort ett nytt inlägg om det... /images/icons/smile.gif
Äsch! Strikt taget är det nog inte så många som är intresserade av mina kampanjfunderingar, så det gör nog inget om ett inlägg leder till ett annat som handlar om nått annat. Game on! /M
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.