Nekromanti Dungeons & Dragons-läsk?!

antorax

Swordsman
Så sjukt klockrent! Dom kunde ju gjort flaskorna lite snyggare, men ändå. Sweet! Vill lätt ha ett par potion of healings, om det inte var för att de var dyra.

antorax

Swordsman
Oj, nu frestas jag utav att säga det igen. Men.. snyggt!

Eller nästan lika snyggt som healing potions.

Lite OT tanke men ändå: Det här med att man dricker potions i DnD rätt så ofta. I min spelgrupp så har vi för tillfället ingen healer, så vi kör rätt mycket på potions (är dock bara lvl 6 än så länge). I vilket fall som helst. Ofta man hinner dricka en potion på ett par sekunder, samtidigt som man springer 9 meter, kastar en ondskefull magi på en drake.
Det känns som om det är fysiskt omöjligt nästan att dricka upp en potion, även om man tar en hel runda på sig. Testa tex att dricka upp (ur en flaska) 33cl vätska. Det tar tid.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
I åtminstone 3.5e kom potions i småflaskor på en fluid ounce, det vill säga omkring 3 centiliter. Mer av en shot än en flaska öl, så att säga.

antorax

Swordsman
Aha. Det förklarar ju saken lite bättre. Men... blir det inte rätt så fult då? Pytteplaskor typ. Eller hur stor är en standard "liten" snapsflaska, såna man köper i sexpack?

!Paxen

Swashbuckler
Ja, om man har lite pengar över så kan man ju köpa upp sig på såna.. Priset kommer ju säkert skjuta i höjden om ett par år.

Rätta mig om jag har fel, men fanns det inte D&D öl för en tid sedan?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Men det där upptäckte ju jag för två veckor sedan i det här inlägget.

Man kan visst få dem med Magic: the Gathering-motiv, om man inte tycker att D&D är tillräckligt nördigt. :gremwink:

/tobias

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Gurgeh said:
Men det där upptäckte ju jag för två veckor sedan i det här inlägget.
Jamen förlåt då, för att jag inte lusläser varenda inlägg på hela Rollspel.nu. :gremwink:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jamen förlåt då, för att jag inte lusläser varenda inlägg på hela Rollspel.nu.
Jag trodde att det var din uppgift som redaktör! :gremwink:

/tobias

Wyldstorm

Swordsman
Mycket roligare att handla helande brygd av magikerakademin..
"Jug of light healing, till extra humana priser."
Billig, men desto mer att dricka för att få effekt...

Johan K

Gammal & dryg
Bwhahaaa!
Skulle nästan skaffa det bara för att... Kommer nått sådant, får nått svenskt rollspelsföretag så skaffar jag det absolut!! =)

Fienden

Hero
Johan K said:
Bwhahaaa!
Skulle nästan skaffa det bara för att... Kommer nått sådant, får nått svenskt rollspelsföretag så skaffar jag det absolut!! =)
Du har fullständigt rätt!
*sticker iväg för att peta på Kim Vässmar*
Vi vill se Eon-läsk!

Förövrigt är nog det här det coolaste sedan skivat bröd.

Pilzefrau

hon/henne
Jag köpte hem en orangina-flaska, med den här formen, från Frankrike en gång. Tog bort etiketten, fyllde den med jordgubbssaft och lät partyt dricka varje gång de blev helade. Mycket uppskattat.

Rising

Vila i frid
Beröm [ANT]

Jag köpte hem en orangina-flaska, med den här formen, från Frankrike en gång. Tog bort etiketten, fyllde den med jordgubbssaft och lät partyt dricka varje gång de blev helade.
Du får tusen kärlekspoäng från mig, för att du är bäst.

!Paxen

Swashbuckler
Pilzeman said:
Jag köpte hem en orangina-flaska, med den här formen, från Frankrike en gång. Tog bort etiketten, fyllde den med jordgubbssaft och lät partyt dricka varje gång de blev helade. Mycket uppskattat.
Säg inte att du åkte till frankrike bara för det?