Nekromanti Dungeons & Dragons på vita duken, försök nummer 2

Organ

Out of time, out of mind
Det har kommit en till D&D-film som nyligen smugits ut på dvd-marknaden. Är det någon som till äventyrs sett den och skulle kunna tänka sig att dela med sig av sina eventuella åsikter om den? Mer info här.

/Anders

Rickard

Urverk speldesign
Re: Dungeons & Dragons på vita duken, försök numme

Den är faktiskt bättre än första filmen, på det sättet att allting inte känns lika plastigt. Däremot så är storyn horribel och utförandet likaså (precis som i första filmen, alltså). Fast det är rätt ballt att se hur de byggt samman en äventyrargrupp och vissa av de magiska föremålen och dungeonfällorna är häftiga. Det känns typiskt D&D:igt. Och stundom glömmer man faktiskt bort att filmen är dålig, då den inte har lika många irritationsmoment karaktärsmässigt som i 1:an (Snails och dvärgen). Ok, huvudskurken är förvisso... kass, men han har åtminstone inte blå läppar som i första filmen.

/Han som förvisso inte har spelat D&D

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Dungeons & Dragons på vita duken, försök numme

Följande kladdade jag ner på d20-forumet efter att ha sett den själv:

Grymt annorlunda från förra rullen. Tyckte de gjorde magi på ett snyggt sätt rent allmänt faktiskt. Jag har som sett den 1½ gång (första gången höll jag på med annat på sidan av) och när jag väl tittade på den så ordentligt kändes det verkligen att det var en helt OK rulle. Den första skulle jag inte titta på igen i första taget men den här är schysst underhållning. Lite platt ibland, lite ostig ibland... men aldrig lökig som jag tyckte första var. Nåja... bäst jag slutar skriva om den innan nån tror jag tycker den är bra... :gremgrin:

Tror väl minsann jag kan stå för det där än. Och när jag säger att "magin är snygg" betyder det inte nödvändigtvis att det visuella är såbra, datagrafiken är inte högklassig, men de illustrerar D&Ds magiprinciper rätt snygg.

Klart trevligare bekantskap än den första filmen, trots lägre budget etc.