Nekromanti Duriel, Torned Hulks och Fetish Schamer...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
... är nu konverterade.
Om någon är intresserad så har jag "översatt" Duriel, Torned Hulks och Fetish Schamaner till Eoniska.

Fetish Schamaner

Utgå från de vanliga Fetisherna...
STY -1
TÅL -1
RÖR -1
PSY +2

Schamanerna kan inte använda blåsrör så väldans bra, och därför har de bara grundchans i det (om nu blåsrör har grundchans...). De feta huggknivarna däremot har de FV 8 i.

Färdigheter:
Ledarskap: 18
Hoppa: 13
Klättra: 12
Smyga: 8
Undvika: 10
Överlevnad: 13
Gömma: 10
Schamanism: 18
Andeförnimmelse: 10

Torned Hulks

STY: 52 (3T6+24)
RÖR: 8 (3T6-2)
TÅL: 26 (6T6+5)
VIL: 17 (5T6)
PSY: 13 (4T6-1)
SYN: 12 (2T6+2)
VÄR: 10 (3T6)
HÖR: 14 (4T6)
LUK: 13 (3T6+3)

Chockvärde: 36 ((STY+TÅL+VIL)/3+5)
SK: 10
UK: 14 (TÅL+VIL)/3
Längd: ~4,8 m (STY+TÅL+3T6+200)
Vikt: ~235 kg (Längd-53)
BF: 39
Grundskada: K:Ob6T6 H:Ob3T6 S:OB1T6-1
Tur: 10 (3T6)

Vapen:
Mosning med handen [15] Ob6T6* SI 2/2
Mosning med... grejen som sitter fast i vänstra armbågen... [12] Ob10T6* SI 3/3
*Dessutom måste man slå ett turslag för att se om man träffas av stora/små törnar som sitter fast överallt på armarna. Man får en blödningsmultipel på (1-turslagseffekten). Fumlas slaget får man ytterligare 2 poäng blödning utöver de första.
Exempel:
Hurgurk har tur 10 och blir brutalt manglad av en Torned Hulk, han slår 3 på turslaget (som dessutom blir perfekt - det har dock inga extra fördelar). Det innebär att han får en blödningsmultipel på 1-7 (vilket blir 0).
Smurre får en fet vänster i ansiktet och slår sitt turslag. Han har tur 6 och slår 10. Detta innebär att han får en blödningsmultipel på 1-(-4), vilket blir 5. Aj...

Övriga färdigheter:
Grepp [12] (detta sker alltid med högerhanden och man får en blödningsmultipel som vid vanligt anfall)
Smyga [6]
Speja [10]
Spåra [10]
Söka [10]
Stridsvana [10]
VINIT: 7
Insikt: 6
AGG: 6 (om någon förstör skogen anfaller de automatiskt och måste slå ett normalt slag för raserianfall)
"Språk" [8] (knakande ljud... inga förutom Entar och Turned Hulks kan lära sig detta mystifika språk - om man inte får "kan prata med djuren" som speciell övernaturlig egenskap)

Pansar: H:12 K:12 S:12 (täcker hela kroppen)

All blödning delas på 5.
All utmattning halveras.

Torned Hulks kan regenerera 1 kryss Trauma/Smärta/Blödning (ett av vardera) var tionde runda. Detta ger den 1 kryss LU per regenererat poäng skada.

För: 5,5 (RÖR+TÅL+10)/8

... glömde jag nå't?
Tror inte det, så jag fortsätter med...

Duriel (om du inte vet vad detta är för något, kolla på screenshoten jag bifogade... den är lite otydlig, men det stora grön-svart-äckliga svinet är i alla fall Duriel)

STY: 140 (8T6+112)
RÖR: 19 (4T6+5)
TÅL: 29 (5T6+12)
VIL: 21 (6T6)
[PSY 3 (1T6)] (relativt psyke)
AGG: 25
EKO: 14 (4T6)

Chockvärde: 63 (STY+TÅL+VIL)/3
Vikt: ~1000 kg.
Längd: ~5 meter (utsträck är "han" ungefär 12 meter)

SK: 20
UK: 13 (TÅL+VIL)/3

För: 19,5 (RÖR+TÅL+30)/4

VINIT: 12
Insikt: 9
Tur: 7 (2T6 - han är så ohelig så att gudarna mobbar honom /images/icons/smile.gif)

Träffområden:
Framifrån ||-|| Från vänster ||-|| Från höger ||-|| bakifrån ||-|| Område
1 ||||||||||||||||||||||||| 1-2 |||||||||||||||||||||||||| 1-2 ||||||||||||||||||||| 1 ||||||||||| Huvud
2-3 ||||||||||||||||||||| 3-4 ||||||||||||||||||||||||||| - ||||||||||||||||||||||||| 2 ||||||||||| V. Arm**
4-5 ||||||||||||||||||||| - ||||||||||||||||||||||||||||||| 3-4 ||||||||||||||||||||| 3 ||||||||||| H. Arm**
6-9 ||||||||||||||||||||| 5-6 |||||||||||||||||||||||||| 5-6 ||||||||||||||||||||| 4-5 |||||||| Bröst
- |||||||||||||||||||||||| 7-9 |||||||||||||||||||||||||| 7-9 ||||||||||||||||||||| 6-9 |||||||| Buk**
10 |||||||||||||||||||||| 10 ||||||||||||||||||||||||||| 10 ||||||||||||||||||||||| 10 ||||||||| Tass*

*Det finns 10 tassar totalt. Det är de små tentaklerna han går med. Man slår 1T10 för att avgöra vilken man träffar - självfallet så kan du bara träffa de högra när du slår från höger och de vänstra när du slår från vänster. Likadant kan man bara träffa 4 olika framifrån (avgör med 1T8) och 6 bakifrån (vilket är lätt att avgöra med 1T6). När man har bestämt det är det dags att välja ett träffområde, vilket man gör med 1T6: 1-4=lår, 5-6=fot.

**När man träffar armar eller buk så slår man träffområden med 1T8. Duriel har nämligen inga händer och inget underliv.

Pansar:
Huvud: H:7 K:6 S:7
Arm: H:8 K: 7 S: 8
Träffområdet underarm (klorna): H:15 K:13 S:15
Bröst: H:8 K:7 S:8
Buk: H:9 K:8 S:9
Tass: H:8 K:7 S:8

Klor [15] Ob14T6+1 SI 3/3
Bett [14] Ob12T6+1*** SI 2/2
Horn [12] Ob4T6 SI 2/2
Stånga [10] Ob5T6 SI 3/-
Duriel slåss mest med klorna och bits. Då och då kan han nyttja sina horn, men det är inte ofta. Stångningar sker som regel oftast när han gör entré och är på avstånd - då han effektivt kan komma fram till motståndaren och attackera med en manöver.

*** Ett bett som penetrerar ger offret Ob1T6 Trauma en gång per runda 10 gånger (gift).

Övriga färdigheter:
Klättra [6]
Spåra [6]

Den kan regenerera 2 kryss blödning/runda (enbart blödningstakt, ingenting annat). Detta ger honom 1 kryss LU/2 kryss regenererad blödning.

... det känns som om jag har glömt någonting (förutom att ändra på alla miljoner stavfel jag känner på mig finns i det här inlägget)...

Hoppas någon får nytta av de här - I sure will. Om ni har förslag på ändringar eller whatever så posta gärna det här för då blir jag glad /images/icons/smile.gif.

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð

Diamonder

Veteran
men vad har dom på sig då... skall man köra diablo varianten så att man får en super sak=) eller vaktar han en fet kista=)

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Han verkar vara en... sak som går mer på instinkter än tänkande /images/icons/smile.gif.

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð

Ackerfors

Alas, your rapids!
Skitcool idé. Konvertera Mephisto, Lord Disease, Gargantuan Beast och Dibbe himself också.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"