Om jag har!
Hä hä hä....
Jo, jag har en hel bunt dvärgar på samvetet, ska vi börja mjukt med en fin gammal EON karaktär: Völdin Vidbälte som var ca 4 fot lång och minst lika bred? Eller en karaktär till en kamrat , en ghordvärg som hotade att rekvidera den dvärgiska armén var gång någon började mucka?
Sean har vi AD&D; där fanns Cromwell (det var generatorns fel!), en tjock dvärgisk munk klädd i vida byxor och med bar överkropp. hade rött skägg i två längor rakt ned och allt hår samlat i en svans som stack rakt upp, han var djupt fruktad för sina tjugometershoppsparkar och flygande fläskknuffar (jump tio plus en fin ring of jumping som ger +30).
Eller Chronopia? B´zud´Hddudd´ud (även känd som Lille Bill Boll) som var en gravplundrare och korvförsäljare. Gick ett öde värre än döden till mötes då han under en svält tvingades äta av sina egna korvar...
Annars har vi väl allas vår favorit dvärg Greve Giammo Cassanunda från skivvärlden? Världens näst (we try harder) störste älskare?
Nä, nog har jag spelat seriösa dvärgar också, men de har inte blivit lika färgstarka, djupt innom mig känner jag en stor vördnad för dessa små, ölhinkande, brushuvuden.