Nekromanti Dvärg modulen

Eleas

Hero
"Jag funderar på att köpa Dvärg
modulen, är den nått att ha? står
det något om religonen i den?"

Dvärgar är en intressant modul, en av de bättre till Eon, och det vill inte säga lite. Grundläggande information som t.ex. placering, utseende och funktion hos dvärgfästena beskrivs, ett knippe ärkedvärgiska yrken, parlör för dvärgiskt språk och dess runor, religion etc. Mycket matnyttigt, stämningsfullt och genomtänkt; jag kan bara rekommendera den.

/Björn

Zippo

Veteran
"står det något om religonen i den?"

det står också i religioner också. det står rätt så mycket viktigt i den boken också, som ex. en dvärg får en magisk föremål när han klarar mästerprovet

Surukai

Warrior
Jag är mycket imponerad av Dvärgmodulen (sammansatt ord -skall skrivas ihop!!)

Jag måste dock säga att jag blev lite missnöjd med hur Drezindvärgarna presenterades. Jag gillade dom inte alls men de övriga dvärgarna känns mycket klarare och helt klart som en del av min EON-värld gjorde direkt 3 mycket intressanta dvärgiska rollpersoner som var riktigt roliga.

Klon

Hero
Den är väl ganska hyfsad, det står om Vontar i den, mycket riktigt men inte sådär speciellt mycket...
Annars är det mycket om dvärgafästena, klanerna och historian, vilket är bra. sen så är det ju mer anpassat system för att skap sin RP i den, egna tabeller och så...

Zaaken

Veteran
Re: Ja, det står om Vontar! [NT]

Om man har många i sin spel grupp som är intreserad av att spela dvärg är det ju det bästa köp du kan göra men bara som modul är den himmla bra också så ja jag rekommenderar att köpa den