Nekromanti Dvärgakvinnor....

Fanatic Assasin

Veteran
Har dvärgkvinnor skägg? Är de som männen krigare? Är de jämställda med männen?
Dessa frågor är menade att handla om dvärgar i Trudvang.

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"

Johan K

Gammal & dryg
Det bör de ha !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Hygglo

Veteran
Hoppas bara att RiotMinds har lite mer vett än Eon än att låta dvärgakvinnorna ha skägg!

Hygglo was here | KoRn Rules
/images/icons/cool.gif

Krille

Super Moderator
"Hoppas bara att RiotMinds har lite mer vett än Eon än att låta dvärgakvinnorna ha skägg!"

Eon har inget vett. Det är en bok. /images/icons/wink.gif

Men allvarligt, skulle jag för en gångs skull kunna få ett enda vettigt skäl till att dvärgakvinnor inte skulle ha skägg?

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Men allvarligt, skulle jag för en gångs skull kunna få ett enda vettigt skäl till att dvärgakvinnor inte skulle ha skägg?

Jag håller med Krille. Dvärgkvinnor ska ha skägg. Jag har faktiskt för mig att dvärgkvinnor har skägg även i äldre varianter av DoD.

Willie

"Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show

Azagthoth

Myrmidon
Jupp. Utseende-tabellen i EDD bekräftar detta. Skäggväxt-tabellen: "Endast för män och dvärgkvinnor".

/Azagthoth

Rosen

Myrmidon
<I>Men allvarligt, skulle jag för en gångs skull kunna få ett enda vettigt skäl till att dvärgakvinnor inte skulle ha skägg?</I>

Beror på hur du definierar "vettigt"; det är nog mer känslomässigt än faktagrundat. (-:

--
Åke

Sodivra

Champion
Jeppski!

...plus att det står i monsterboken. DoD HAR skäggiga dvärgkvinnor.

Fast jag håller på Katharine Kerrs dvärgkvinnor. Dom är bäst.

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

Korp

Veteran
och eftersom DoD är sveriges rollspels standard så måste det vara så eller vart vill ni komma. Nej jag litar på farbror Tolkien, dvärgkvinnor har inte skägg.

/Korp

Rickard

Urverk speldesign
Nej, nej, nej, neej..

Vid dvärggudinnans vita skägg!
Dvärgkvinnor har inte skägg, i min värld. Däremot har jag utvecklat det till ett rykte där det är människor som tror det. Varken dvärgar eller alver är särskilt vanliga enligt min syn av Ereb Altor men alla vet vilka/vad det är.

[color:green]Han</font color=green> som älskar att DoD-forumet är så himla aktivt

Eftersom diskussionen har centrerats just runt dvärgkvinnornas skägg, så tänkte jag lägga in mina två marackel (kolla upp Trakorien). Min gissning skulle vara att dvärgkvinnors skäggväxt skulle kunna jämföras med svenska mäns. Ta till exempel gruppen bakom vår hemsida www.spelaroll.net (shameless plug, yes) där en medlem har en bastant skäggväxt, trots att han försöker dölja det, en medlem har en ganska normal skäggväxt (jag) och den tredje har en, i princip, obefintlig dylik.

/Gloria Excelsior