Nekromanti Dvärgar o skog

Björnöga

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
31
Location
Henån
I en värld där skogen ska vara centrum för de flesta äventyr undrar jag hur dvärgar ser på skogen? Gillar eller ogillar dom den, beter dom sig skrockfullt, ser dom den som alvernas hemvist?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
I mina ögon ser di små undi jordi på skogen som en råvara. Mn hugger ner lite träd och vips så har man ved och grejs till gruvorna. Finfint! Sen att det sitter små fåglar å glor på dem, det gör ju inte saken bättre.


Storuggla, chop chop chop
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Nä jag ksulle inte vara så säker på det!
Dvärgarna och alverna är inte lika sura på varandra längre men dom är inte bästa vänner heller!
Enligt jorges bestiarium så verckar dvärgar föredra att bo I bergen men det kan även finnas urberg i skogar också!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Finfint! Sen att det sitter små fåglar å glor på dem, det gör ju inte saken bättre.Eller några alver som sitter å glor på dem /images/icons/laugh.gif


Eller några ugglor. Läskiga värre, stirrar bara på dem...


Storuggla, rädd för släkten
 

Doc_Bones

Veteran
Joined
23 Feb 2002
Messages
6
Location
Gävle
En dvärg känner sig nog mer hemma i en skog än på en öppen slätt tex....
Jag brukar alltid föreställa mig dvärgar som en ras med torgskräck...Havet,stora slätter osv där man kan se bort mot horisonten borde vara en upplevelse som kan få en dvärg att känna sig ännu mindre på denna jord..
Även dvärgar borde få mycket av sina förråd av skogen såsom trå och vilt så jag tror inte dvärgar smyger omkring i skogen av rädsla för beniga alver...
Glöm inte dock att det är din värld att utforma som du vill och alla böcker är inte regler utan mer riktlinjer....
 

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
Re: Dvärgar o skog [Vildhjarta spoiler!]

Vet inte om det hjälper, men i Vildhjarta finns det iaf en Dvärgjägare, vilket borde tyda på att de är rätt hemma i skogen också. Det, tillsammans med omslaget till grundboken, har fått mig att tro att de för det mesta BOR i skogen, fast underjorden då.
Bodde inte smeden i Mio min Mio i något slags grottlabyrint i skogen? Minns inte, får ta och läsa/se om den... /images/icons/blush.gif
 
Top