Nekromanti Dvärgar och båtar....

Magnus L

Hero
Jag undrar en sak..

Varför startar äventyret Maktens Skugga i modulen Jarla med att en dvärg åker båt när det står utryckligen i Dvärgar Stenens Söner att därgar verkligen avskyr att åka båt?

Azagthoth

Myrmidon
Bara för att dvärgar avskyr att åka båt betyder inte att de aldrig åker båt. De försöker säkerligen undvika det så mycket som möjligt, men skulle det vara enda sättet så...

/Azagthoth

Krille

Super Moderator
"Varför startar äventyret Maktens Skugga i modulen Jarla med att en dvärg åker båt när det står utryckligen i Dvärgar Stenens Söner att därgar verkligen avskyr att åka båt?"

Därför att Jarla skrevs innan Dvärgar, och Dan Johansson hade tydligen inte tittat tillräckligt noga i de manus till Dvärgar som fanns då. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Largoi

Warrior
Han är väl undantaget som bekräftar regeln så att säga, det säga ju också att de flesta (läs nästan alla) dvärgar avskyr att rida och så, men det berättas ju också om Lyrakh klan Zolod hus Menner som rider kameler och sånt...

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Bela

Warrior
varför? Handelsmannen borde inte behöva åka med skeppet och varorna. Hans bror (eller motsvarande) kan finnas på plats för att ta emot lasten.

Bela

Greymourn

Swordsman
Varför starta eländet över huvud taget...

"Varför startar äventyret Maktens Skugga i modulen Jarla med att en dvärg åker båt när det står utryckligen i Dvärgar Stenens Söner att därgar verkligen avskyr att åka båt?"

Mitt tips, starta inte äventyret överhuvudtaget, det är det i särklass sämsta som någonsin gjorts...

Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon... Jagus Grisodleriaeus et pridus...

Gör som jag, dvärgen hade med sig en rot som dövade känslan av illamående och gjorde visserligen han lite luddig. Perfekt då en i gruppen var dvärg och mådde lite dåligt han med.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Mederian

Warrior
Hans bror (eller motsvarande) kan finnas på plats för att ta emot lasten.

Om handelsmannen är dvärg så är sannolikt hans bror det också /images/icons/wink.gif

För att vara allvarlig, en dvärg må avsky att åka båt, vilket nödvändigtvis inte betyder att han aldrig skulle sätta sin fot på en. Annars kan man ju alltid supa ner honom...

/Mederian
- som iofs inte gillar dvärgar