Nekromanti Dvärgar och Vatten

Är det på något sätt möjligt att få en dvärg som inte blir illamående av vatten?
Kanske en Fysisk Egenskap som offras för detta.......

Idéen är nämligen en dvärg, med skjorta, byxor, halsduk på huvudet med en sabel vid sidan.....

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Är det på något sätt möjligt att få en dvärg som inte blir illamående av vatten?

av vatten ?
Nja, eftersom öl innehåller vatten till viss del skulle det kunna bli knasigt/images/icons/grin.gif

Nåja, jag förstår vad du menar.

En dvärg som inte blir sjösjuk tänkte du antar jag ?
Ja, du.
Dvärgar blir ju åksjuka när dom stor på rörligt underlag (båtar, riddjur, vagnar , etc.)
Detta beror ju på deras väldigt speciella och ganska exceptionella balanssinne (läs mer om detta i dvärgboken, under fysiologi).

Så, du kan säkert ha en nackdel, i stil med "defekt balanssinne" som gör att han klarar sig bättre rörliga ytor.
Fast sen har vi ju den sociala delen.
Dvärgar är helt enkelt inte så förtjusta i havet och allt som hör till, dom är uppfostrade på det viset.
Fast det finns väl undantag för allt antar jag.........

/Naug

Jo, äger dvärgaboken (mkt bra för övrigt)

På den sociala delen.... En Zolod-dvärg uppfostrad av hans avlidna föräldrars männskliga vänner i hamnkvarteren.....

Fast annars är det ju bara att göra en Vanar med nackdelen 'Kort'

litleme

Warrior
om jag inte missminner mig så fins det dvärgar på ön colm (sp??) ,den med projectilkastarna, som är fiskare men det är nog dom enda dvärgarna som frivilligt (och nyktra för den delen) skulle sätta sin fot på en båt eller ett shepp =)

GrottrolletNaug

Swashbuckler
om jag inte missminner mig så fins det dvärgar på ön colm

Nja...
Du tänker nog på att det var dvärgar som byggde befästning på Colm och dess kastmaskiner.

Och hur får man dvärgar att åka till havs om man inte super dom under bordet ?
Jo, man betalar dom ohemula mängder pengar.

/Naug

Krille

Super Moderator
"Och hur får man dvärgar att åka till havs om man inte super dom under bordet ? Jo, man betalar dom ohemula mängder pengar."

Du behöver nog supa dem under bordet i alla fall. Pengarna är till för att få dem samarbetsvilliga på andra sidan.

litleme

Warrior
nej ... jag är helt säker på att det nån stans i consaber boken står att dvärgarna på ön colm (jag tror fästet hete nåntong i stil med "colom renk ghor" men jag har inte bökerna här så att jag kan titta upp det) har egna fiskare och att deras mat till stor del (om man jämför med andra dvärgar) består av fisk .... nå ja jag har inte läst consaber boken på ett halvår men jag är ganska säker på det här

ot ungefär lika säker som att det står nånting i historiedelen på boken om en arme som skulle marchera genom en skog för att överaske sin fiende ...det enda problemet var att henéa alverna i skogen tog det som ett invations försök :gremwink: