Nekromanti Dvärgar!

Hejsan!

Vilken dvärg skall man välja om man vill vara rik, och gammal? : )
En sådan som har grävt efter guld, Juveler och andra dyrbarheter i hela sitt liv, eller rentav bara ärvt det av sin rika släkt, eller än bättre är ättling till någon dvärgafurst......=)
Hoppas på Ghor-Dvärgar! :)

Tacksam för svar! : )

//Aralion Ravathon, Cavalles av Jargien, som nu fallit i djävulen Kirzas händer!

Zippo

Veteran
tjaa, du kan nog vara vilken dvärg som helst. Alla dvärgar älskar guld, silver, diamant och andra liknande saker. Om du vill ha mycket av det så föreslår jag att du tar yrket "grävare" som står i dvärgmodulen. Men om du vill vara gammal så borde du ha högt i BIL och så skulle du kunna FÖRSÖKA bli en sketen Undergörare som bara håller sig inom sitt fäste. Annars har jag för mig att det finns ett till dvärgayrke som är passande det som du vill bli. Kommer tyvärr inte ihåg det bara, men det står i dvärgmodulen. Men det är det yrket som Khammer, Kharzims kusin har tror jag. Det borde stå något om Khammer i Krigarens väg.

Re: Dvärgar

"Vilken dvärg skall man välja om man vill vara rik, och gammal? : )"

Alla raser går väl an, men jag har för mig att Drezindvärgar är de rikaste.

"//Aralion Ravathon, Cavalles av Jargien, som nu fallit i djävulen Kirzas händer!"

Jag tänkte bara meddela dig att den cirefaliska guden heter Cirza, eftersom jag antar att du syftar på honom/henne.

Mvh Victor Palm...

...Trogen Cirefalier.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Statoil...

Endera släktet duger bra. Zolod har, i egenskap av Mundanas Statoil, störst ekonomiska resurser, åtminstone ur ett kapitalistiskt perspektiv.

Å andra sidan sitter väl Roghan på en hel del tillgångar, havandes en mängd värdefulla gruvor. Ghor och Drezin lär inte heller gå av för hackor. Ghor blir väl snarare Bofors i sammanhanget då. Drezin är väl mer åt sekthållet egentligen, men de lär ha rätt stora summor bundna i oetiska fonder.

Så det går nog på ett ut, egentligen.

- Ymir, any reference to any person, product or company, living or dead, is purely coincidental

Slarn

Excentriker
Khammer är ambassadör, de har en hel del startkapital. Om man vill bli riktigt gammal (och ofta rik) kan man ju försöka tjata på sin SL om att bli en av de Äldste, de har ökad ålder, åtminstone enligt Mundana. Vet inte om det stämmer med Geografica, har i alla fall inte hittat något om det i Dvärgar.