Re: Tar du verkligen så illa vid?
Silversurfan jag hoppas att du vet att jag faktist har respekt för dig MEN när det gäller Eons Dvärgar är du så blind av dina förhastade åsikter att du inte klarar av att läsa VAD SOM STÅR.
Problemet med både Dvärgar, Alver, Tiraker, är att dom står ur rasens synvinkel vinklade för att göra dom intresangta att spela och kunna skapa läsaren en tanke HUR arten i fråga tänker på sig själva.
Både alver, Dvärgar, Tiraker tänker på sig själv som skapelsens krona detta kan lätt vara en avgrundorsakerna till de konflikter de har haft.
och den konflikt DU och Krille har sins emellan
Det andra problemet är att Dvärganas arme ÄR ur defensiv synvinkel kobolitigt vilket inte ÄR konstigt ett berg fort är otroligt lätt att göra extremt kobolitigt lätt att försvara och det bästa sättet att besegra en sådan befästning fylld med arga krigare fällor och stora bepansrade skydd dörrar coh murar ÄR att svälta ut fienderna vilket i alla Dvärgfästen utom Drezins GÅR ingen av Gorh, ROghan eller Zolot ÄR självförsörjande vad gäller mat.
en av de grundläggande lagarna inom taktik är att det kostar alltid MER krigare att anfalla en borg/befäsntning än att försvara den.
Det betyder att ÄR befästningen nog bra kan några få krigare stå emot en styrka på över 2-100 gånger så många krigare.
Att smyga in i ett Dvärg fäste GÅR men det är svårt då Dvärgana inte säljer kartor till sina hemliga bakdörrar och luftintag utan som de kloka små rackare de är så håller dom de hemliga för alla inklusive sina fiender.
Om du fienderna sitter och skriker FUSK bryr sig inte dvärgana om det minsta utan ler glatt bakom skägget.
Sedan står det på några ställen att ett Dvärg fäste ÄR ointagligt vilket stämmer på sätt och viss endast en dåra skulle IDAS försöka erövra stället då det ÄR SÅ mycket enklare att försöka svälta ut dvärgana och tvinga dom att slåss på öppen mark.
Att slå ut ett av de Ointagliga fästerna GÅR men dödsiffrona hos de anfallande lär vara några 100 för varje död dvärg.
( Då inte för att Dvärgana ÄR bättre krigare utan för att Dvärgana kan använda BAKHÅLL + FÄLLOR + Kastmaskiner fler fällor ytterligare bakhåll skjutvapen från dolda springor + fällor osv.. )
OM fienderna inte är fanatiska och vägrar ge upp är största risken att de 1/4 på väggen packar ihop och går hem.
belägring ÄR nyckeln till ett dvärgahem.
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
Jaja, jag skäller när det gäller dvärgar eftersom jag tycker att (som dvärgarna är i EON) det har blivit fel.
Jag lägger sedan upp mina argument om varför jag tycker att dvärgarna är fel. Klart jag skäller på dig om du
(vad jag tycker nu) har gjort dvärgarna koboldiska.
Jag har argument, du har argument. Istället för att möta varandras angumet (eftersom vi vet att den andre har rätt i den frågan) så lägger vi upp nya argument.
Vi är rätt lika med skillnaden att du är äldre och mer erfaren.
<p><hr></blockquote><p>Problemet här är att du Silver inte har riktigt velat förstå att krille faktist HAR svarat på dina argument.
Orsaken till det tror jag är att du inte vill se Dvärgarna du har helt enkelt låst dig i dina åsiker. ( något som för övrigt kan hända den bästa.. Hatten VS Star Trek VS Star Wars osv.. )
Och angånde din och krilles likhet vill jag inte utala mig för vist det finns likheter men många olikheter vilket jag personligen tror är vars friktions punkten ligger..
<A HREF="
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>