Nekromanti Dvärgar

G

Guest

Guest
antar att du menar när man slåss mot dom... det hela baseras på regeln "nivå skillnad" som går ut på att det är lättar att bånka folk om man står 50cm högre än dom... typ... en annan sak om dvärgar... kan det vara så att dvärgar får det enklare på sitt supa slag för att dom inte har normalt fett utan istället har späck? bara en lite teori som jag och några kompisar kom på... kanske ska tillägas att jag inte riktigt vet hur alkohol påvärkar djur med späck... nå shit as samma. bara en teori.

mvh h[-å]

Jajemensan!

I alla fall i min grupp. Börjar hålla med krille i vissa fall. Om man kör med nivåskillnader-regeln så har en dvärg inte en suck mot alla förutom henea, misslor, gurder, tosher och andra dvärgar. Inte för att jag tror att Krille tänkte på det när han koboldade fram dem.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Krille

Super Moderator
Ilsken fräsning [OT]

"Inte för att jag tror att Krille tänkte på det när han koboldade fram dem."

Skärp dig, för fan! Bara för att du vägrar att lyssna på mina argument eller åsikter så behöver du väl inte förolämpa mig för det?!!

Ämlans såskopp!

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"

Galet fnitter[fortfarande OT]

Sorry, men eftersom jag står där jag står när det gäller dvärgar ser jag ingen anledning till varför jag ska dölja det. Ta inte åt dig, jag tycker det är skoj att argumentera mot dig när det gäller dvärgar.

Men handen på hjärtat. Du tänkte väll inte på att nivå-skillnader-regeln skulle funka på dvärgar?

Krille

Super Moderator
Sista svaret till surfan [OT]

"Sorry, men eftersom jag står där jag står när det gäller dvärgar ser jag ingen anledning till varför jag ska dölja det. Ta inte åt dig, jag tycker det är skoj att argumentera mot dig när det gäller dvärgar."

Problemet är att du inte argumenterar. Du skäller, tämligen utan eftertanke dessutom, utan mer av princip. Sådant tar jag illa upp av. Och du lyssnar definitivt inte på mina argument. Det är också därför som jag över huvud taget inte lyssnar på dina argument längre. Kom med något nytt än ditt förb...andslåda skäll så kanske jag kan ta upp argumentaionen med mig.

"Men handen på hjärtat. Du tänkte väll inte på att nivå-skillnader-regeln skulle funka på dvärgar?"

Jo, faktiskt.

- Krille

Tar du verkligen så illa vid?

Problemet är att du inte argumenterar. Du skäller, tämligen utan eftertanke dessutom, utan mer av princip. Sådant tar jag illa upp av. Och du lyssnar definitivt inte på mina argument. Det är också därför som jag över huvud taget inte lyssnar på dina argument längre. Kom med något nytt än ditt förb...andslåda skäll så kanske jag kan ta upp argumentaionen med dig.

Jaja, jag skäller när det gäller dvärgar eftersom jag tycker att (som dvärgarna är i EON) det har blivit fel. Jag lägger sedan upp mina argument om varför jag tycker att dvärgarna är fel. Klart jag skäller på dig om du (vad jag tycker nu) har gjort dvärgarna koboldiska. Jag har argument, du har argument. Istället för att möta varandras angumet (eftersom vi vet att den andre har rätt i den frågan) så lägger vi upp nya argument. Vi är rätt lika med skillnaden att du är äldre och mer erfaren.

Citat från silverdolken: "vet du varför vi går varandra på nerverna så mycket örthelare?" "Därför att vi är så lika."

Jo, faktiskt.

Aha! Mörkläggning! Om du ville att vi skulle få reda på detta hade du kläckt ur dig detta tidigare, ex vid "dvärghats"diskutionen.

Big Marco

Läskig
Re: Stridssystem och andemening.

Stridssystemet är min konstruktion, och som det var tänkt var att om man har höjdfördel jämfört med motståndaren ndg fotplaceringen. Dvs om den ene står på ett bord eller i en trappa. Det handlar inte om vem som är längst - en kragg på 210cm skulle aldrig få den bonusen mot en människa på 160cm, för det är inte så regeln är tänkt att användas.

Det handlar om att stå högre, inte att vara längre. (Och nej, effekten är inte alls den samma.)

-Marco Behrmann

Krille

Super Moderator
Re: Tar du verkligen så illa vid?

"Klart jag skäller på dig om du (vad jag tycker nu) har gjort dvärgarna koboldiska. Jag har argument, du har argument."

Skäll är en sak. Personangrepp är en helt annan sak. Du får gärna anse att din tolkning av dvärgar är koboldiska, men försök inte kalla mig för kobold. Sen kunde det ju vara en fördel om du faktiskt lyssnade på de argument jag framför också.

- Krille

Kom igen grabbar lägg av nu och samsas...det är inte menigen att ni ska skälla på varandra bara för att krille har hittat på någon regel som du inte gillar surfarn.

Caen/ Peace!!!

AAAAAALLL WEEEEEEEE AAAARE SAAAAAAAAYYYIIING IIIS GIIIIIIVE PEEEEACE A CHAAAAANCE!!!!

Även Sunelf Wizard i D&D.

Duriel

Veteran
Nästan samma sak...

Att vara längre är mer eller mindre det samma som att stå högre...

Nivåskillnadsregeln bör anpassas efter situationen. Låter lite fjantigt att en 200cm Barbar inte skulle få bonus om han slår på en 150cm Dvärg, men att Dvärgen får bonus om han står i en trapp 50cm högre upp.

- MaD.

hatten

Swashbuckler

Silversurfan jag hoppas att du vet att jag faktist har respekt för dig MEN när det gäller Eons Dvärgar är du så blind av dina förhastade åsikter att du inte klarar av att läsa VAD SOM STÅR.

Problemet med både Dvärgar, Alver, Tiraker, är att dom står ur rasens synvinkel vinklade för att göra dom intresangta att spela och kunna skapa läsaren en tanke HUR arten i fråga tänker på sig själva.

Både alver, Dvärgar, Tiraker tänker på sig själv som skapelsens krona detta kan lätt vara en avgrundorsakerna till de konflikter de har haft.
och den konflikt DU och Krille har sins emellan

Det andra problemet är att Dvärganas arme ÄR ur defensiv synvinkel kobolitigt vilket inte ÄR konstigt ett berg fort är otroligt lätt att göra extremt kobolitigt lätt att försvara och det bästa sättet att besegra en sådan befästning fylld med arga krigare fällor och stora bepansrade skydd dörrar coh murar ÄR att svälta ut fienderna vilket i alla Dvärgfästen utom Drezins GÅR ingen av Gorh, ROghan eller Zolot ÄR självförsörjande vad gäller mat.

en av de grundläggande lagarna inom taktik är att det kostar alltid MER krigare att anfalla en borg/befäsntning än att försvara den.
Det betyder att ÄR befästningen nog bra kan några få krigare stå emot en styrka på över 2-100 gånger så många krigare.

Att smyga in i ett Dvärg fäste GÅR men det är svårt då Dvärgana inte säljer kartor till sina hemliga bakdörrar och luftintag utan som de kloka små rackare de är så håller dom de hemliga för alla inklusive sina fiender.
Om du fienderna sitter och skriker FUSK bryr sig inte dvärgana om det minsta utan ler glatt bakom skägget.

Sedan står det på några ställen att ett Dvärg fäste ÄR ointagligt vilket stämmer på sätt och viss endast en dåra skulle IDAS försöka erövra stället då det ÄR SÅ mycket enklare att försöka svälta ut dvärgana och tvinga dom att slåss på öppen mark.
Att slå ut ett av de Ointagliga fästerna GÅR men dödsiffrona hos de anfallande lär vara några 100 för varje död dvärg.
( Då inte för att Dvärgana ÄR bättre krigare utan för att Dvärgana kan använda BAKHÅLL + FÄLLOR + Kastmaskiner fler fällor ytterligare bakhåll skjutvapen från dolda springor + fällor osv.. )

OM fienderna inte är fanatiska och vägrar ge upp är största risken att de 1/4 på väggen packar ihop och går hem.
belägring ÄR nyckeln till ett dvärgahem.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
Jaja, jag skäller när det gäller dvärgar eftersom jag tycker att (som dvärgarna är i EON) det har blivit fel.
Jag lägger sedan upp mina argument om varför jag tycker att dvärgarna är fel. Klart jag skäller på dig om du
(vad jag tycker nu) har gjort dvärgarna koboldiska.
Jag har argument, du har argument. Istället för att möta varandras angumet (eftersom vi vet att den andre har rätt i den frågan) så lägger vi upp nya argument.
Vi är rätt lika med skillnaden att du är äldre och mer erfaren.
<p><hr></blockquote><p>Problemet här är att du Silver inte har riktigt velat förstå att krille faktist HAR svarat på dina argument.
Orsaken till det tror jag är att du inte vill se Dvärgarna du har helt enkelt låst dig i dina åsiker. ( något som för övrigt kan hända den bästa.. Hatten VS Star Trek VS Star Wars osv.. )

Och angånde din och krilles likhet vill jag inte utala mig för vist det finns likheter men många olikheter vilket jag personligen tror är vars friktions punkten ligger..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Evil Peter

Hero

"Det handlar om att stå högre, inte att vara längre. (Och nej, effekten är inte alls den samma.)"

Varför skulle det inte vara samma sak? Man är ju fortfarande lika mycket högre upp med huvudet plus att man har räckvidd att kompensera höjdskillnaden med som man inte har om man är kortare men står högre upp. Det är ju tom en fördel ibland att vara den som står lägre. Man kanske inte kan träffa huvudet på den som står högre upp men man har iaf möjlighet att ta sig in nära eftersom hans räckvidd är begränsad då hans armar är för korta jämfört med höjden.

Jag är helt säker på att en människa som möter en annan människa som står på ett bord har mycket större chans att vinna en strid än vad en dvärg som möter en kraggbarbar har. Som jag ser det skulle dvärgen inte ha en chans med tanke på barbarens räckvidd (förmodat kraggsvärd och långa armar) och de korta benen vilket gör dvärgen långsam.

Med tanke på detta borde regeln definitivt kunna fungera i båda fall (som en simpel lösning på dvärg vs kragg-fallet) som jag ser det iaf.

C

Jag har länge skitit i deras dvärgfästen. De är ointagliga för vapenmakt, det håller jag med om. Det hela ligger i att dvärgarna är skitbra i riktig natur också. Jag kan sitta och rabbla fördelar som de har hela kvällen och det orkar jag inte. Om du ska tjaffsa om kavaleri så vill jag uppmärksamma dig om att dvärgar har spjut som funkar asbra mot hästar. Dar-zhon är till och med enhandat så att dvärgarna får sköldar också!

När krille svarade på mina argument så lade jag upp nya eller så ifrågasatte jag hans argument. Det hela hoppade från argument hela tiden och jag vill inte säga att jag inte lyssnade, jag bara fortsatte till nästa argument när jag erkände att han hade fel. Jag skrev dock inte det för att det tar onödig tid och man kan ju inte erkänna sig ha fel./images/icons/wink.gif

lave

Warrior
kör på nu va...

är dvärgarna ensamma om att ha spjut? eller är det bara de som får ha enhandade spjut? jag är inte riktigt med på vad du menar nu. förklara.

Lave -nu får alla finnas bäst de vill

Re: kör på nu va...

De är ensamma om att ha spjut som SKA hanteras med en hand. Det jag menar är att alla yrkar på att dvärgar inte har en chans mot kavaleri, men det har de. Särskilt om man tar med krell-spaz bakom spjutmännen. De skjuter lika snabbt som pilar och skjuter lika kraftigt som ett lätt armborst. Därför kan man utöva pilregn med armborst som dvärg.

Skäggmisslan

Veteran

Vad ska en kragg på 210cm med en räckvidd på 2 meter till när en dvärg på 130cm står alldeles nedanför honom och dunkar han i skrevet med skallen och sen ger honom en uppercut.

Skäggmisslan