Nekromanti Dvärgisk dans ?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Hej

Dvärgisk dans...
Vid första åtanke så förefaller det ovanstående som en absurditet.
Sen så sätter man sig ner, och brottas runt lite granna med informationen.
Man kommer på att, alla kulturer har ju faktiskt nån form utav av musik, och till den musiken så kommer oftast dans.

Sen kommer man och tänka på dvärgarna i snövit, dom dansar ju. Ringdans och grejer...

Men, är det någon som har koll på den eventuella dvärgiska danskulturen ?
Finns den, och i sådana fall i vilken form ?

/Naug

Akutabi Gamma

Veteran
Jag har också tänkt i dessa banor några gånger. Det kanske står i Dvärgar? Men de kanske inte dansar alls. Men en tryckare med en dvärg vore för härligt att se! /images/icons/smile.gif

Erufailon

Swordsman
såklart, eureka!!

breakdance!!!/images/icons/cool.gif.
särskiltt om dom e lite runda runt midjan, a då snurrar man på bra!!!/images/icons/laugh.gif.

den perfekta dansen för dvärgar eller vad säger ni alla förlorade själar?

litleme

Warrior
nu är juh inte dvärgar värdens mest sociala ras så det jag skulle kunna tänka mig som dvärgisk dans är:

1 en dvärg som slåss mot massa tiraker

2 en dvärg so mär så full att han/hon knapt kan gå utan bara raglar omkring

=)

Joellef

Veteran
Knappast nån balett i alla fall. Jag tänker mig nog mer såsom rövarna dansar i Ronja Rövardotter - på led i armkrok och med höga (nåja) bensparkar.

/Joellef

Azdeus

Veteran
Men en tryckare med en dvärg vore för härligt att se!

AAAGH!! Host, gkach prrrpt. VIDRIGT, försöker du vålla dom stackars oskyldiga läsarna har på forumet fysisk skada. :)

Jag tror inte dom har någon sorts dans eller sådant. Det skulle inte fungera. En dvärg är för "tjock" för det!

maldino

Veteran
Re: Dvärgisk musik?

Ursäkta, men jag måste lägga ín en följdfråga när vi ändå pratar om sång och dans och sånt...

Hur är det igentligen med dvärgarnas musik? Speciellt Ghor?
Min grupp har nyligen fått ett tillskott i form av en Ghor Tirakbane där spelaren för sina valfria poäng valde att låta sin karaktär lära sig att spela ett instrument av något slag. Här formades en lång diskussion angående dvärgisk musik och deras instrument. Till slut kom vi fram till att han måste kunna använda instrumentet både till vardags och i krig, så det fick bli en säckpipa. Nu, är detta ett vettigt beslut eller brukar dvärgar andra instrument?
Det ska tilläggas att dvärgen kommer ifrån Tar-Hir-Renk-Ghor utanför Talon och inte ifrån Colonan där ett ett sådant här instrument kanske borde vara mer realistiskt, jag menar när Tokon och allt...

GrottrolletNaug

Swashbuckler

När folk frågar mig om dvärgisk musik så brukar jag jämt referera till Bilbo.

Annars brukar jag säga nånting i stil med flöjt, trummor, fiol (hur sena är fioler egentligen ?) och andra folkliga saker.

Fast jag har inte funderat så hemskt mycket på det.

/Naug

Dvärgar utför Kväden. Något mellanting mellan dikt och hjältebalad, som Eddan, den nordiska mytologin....
Musik vet jag inte om dom har till, men min första karaktär var en Zolod kvädare, och för att underhålla människor sjöng han och spelade musik.

Foggmock

Myrmidon
Re: såklart, eureka!!

ja, kolla bara på tomtarna i Cocacolareklamen... /images/icons/smile.gif