Nekromanti Dvärgars SB

neuter

Swordsman
Re: Mitt tips

I 91an har jag inte gjort så, utan i DoD6 får Dvärgar är inte lika benhårda där.

"Soylent Green is people!"

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
håller med...

...dvärgar är rätt tråkiga, små, tjocka och sen är dom ruskit långsamma.

Om t.ex. min skogsalv gör nåt olagligt och kubbar därifrån så blir hans kompis, den korte fet och långsamme dvärgen tillfångatagen för att han inte kunde springa ifrån stadsvakten.

Skogsalver är russkit bra.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Hasse

Hero
Re: instämmer.

Så länge det inte blir fråga om personangrepp. Då hoppas jag våra ärade redaktörer snabbt som ögat låser tråden.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Dvärgarna har genom århundradens strider mot längre folk lärt sig vända sin längd till sin fördel. Som det gamla Discworld-dvärg-ordspråket lyder: "När hans händer är i höjd med ditt huvud, är dina tänder i höjd med hans skrev".

- Bobby

Feuflux

omjonasson.se
Matematisk tankegång

Hur gör ni med dvärgars skadebonus? En dvärgs storlek är ju så låg att han nästan aldrig får någon SB vilket gör att dvärgkrigare är mycket sämre än krigare från andra raser. Förslag?

Har läst igenom alla trådar här nu om dvärgars SB och kommit fram till att flera av er vill att dvärgar ska få extra poäng när de räknar ut sin SB så att de lättare får högre.
Men som jag ser det ska SB till stor del baseras på en persons storlek/räckvidd/den sving han ge göra med sitt vapen och där förlorar dvärgar stort på sina korta armar. Alla som känner till hävstångsprincipen vet hur jag tänker och att jag har rätt :)

Staffan

Myrmidon
Personligen tycker jag att den nya SB-tabellen var en av de bättre förändringarna i DoD91. Notera att gränsen för SB +1T4 är samma som i tidigare DoD - det enda som ändrats är att man kan få SB utan att vara mega-Ahnuld, fast det blir lite mindre. Sånt gillar jag.

För övrigt anser jag att kroppsdelar bör avskaffas.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Hasse

Hero
Kroppsdelar och dvärgars SB.

"För övrigt anser jag att kroppsdelar bör avskaffas."

Håller inte med dig, jag gillar dem och tyckte det var en av dem bättre förändringarna i EDD jämfört med DoD 2 när EDD kom.

Angående dvärgars SB i DoD 6 så kan de få lika mycket i SB som människor. Kan inte se varför dvärgar skall få previlegier gällande SB som andra raser inte får.

Hasse

Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-02-04 22:30.</EM></FONT></P>

Fylbard

Veteran
NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ!!!!!!!

NEJ! INTE "RE;" NÄR DET ÄR ETT NYTT INLÄGG!!!! AAAAAAAARGH! Så här ska det se ut!
blabla
Re:blabla
*ny överskrift*

Fattar du?

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".

Hasse

Hero
Re: NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ!!!!!!!

SUCK!

Ursäkta för att jag inte är så j***a perfekt som vissa andra. Du lugna ner dig lite det finns viktigare saker att bli upprörd över än att folk ibland glömmer ta bort "Re:" i nytt inlägg.

Hasse

Pink Floyd

Guardian_UBBT

Veteran
kroppsdelar

"För övrigt anser jag att kroppsdelar bör avskaffas."

menar du att ett hårt slag i huvudet ska ha samma effekt som ett hårt slag på ena foten...?

/ per, din personlige KPexpert

taz

Jag håller med, dvärgar behöver inte bli bättre än vad de redan är, annars blir de ju som en blanding av troll och taz-monstret.

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>