Nekromanti [Dwarf Fortress] Wrnu-krönikan

G

Guest

Guest
The Chronicle of the Guild of the Angry Anger-Anger of Anger.

Sju var de dåraktiga dvärgar som gav sig av från Mountainhome tidigt en morgon i nådens år 1050.

Eksem, stolt rakryggad grävardvärg med känslomässiga band till sten. God vän med Niklas73

Vitulv, en av sällskapets grävare och tillika stenskulpur. Har legat i fejd med Jarl så länge någon kan minnas.

Jarl, sällskapets lärare och komiker. Hatad av Vitulv. God vän med sällskapets ledare.

Niklas73, skogshuggare och träsnidare, samt Mountainhomes bästa dvärg på kryckor. Att gå på dem vill säga.

Chrull, bryggmästare och sällskapets Incident Manager. (Ingen vet vad en sådan gör men Chrull blir glad om man kallar honom så)
Är för övrigt en mycket god vän med Gizmo då de tillhörde samma gille i Mountainhome

Gizmo, sällskapets mästerliga kock och örtmästare.

Och slutligen, sällskapets ledare och moraliske kompass - Arvidos MC

G

Guest

Guest
Arvidos MC said:
Bygg ett bryggeri!
Det kommer, det kommer! Just nu håller Eksem och Vitulv på att gräva ut tunnelsystemet i berget. Du och de andra står mest uppe på ytan och leker med katterna ni hade med er. Ibland smygsuper ni lite dvärgisk rom.

G

Guest

Guest

Efter flera veckors vildmarksäventyr anländer dvärgasällskapet "Guild of Angry Anger-Anger of Anger" till den plats som i så många legender omtalats. Det berg som enligt mången dvärgamyt med bristande källkritik ska vila på världens främsta fyndighet av adamantium. Det är här våra dvärgiska vänner slår hackan i marken och förklarar dvärgafästet "Guildhumor" etablerat. Må det stå i tusen och tusen år.

På ovanstående bild kan vi se dvärgarna stå samlade vid sin lilla vagn till vänster. ">>"-symbolen i rött är den trappa som Vitulv och Eksem grävt ut och som kommer utgöra fästningens ryggrad.

Så här ser arbetsfördelningen ut under fästets första dagar. Grävarna sliter så ryggar knakar, Niklas73 snickrar ihop ett par trästycken och kallar det för "säng" och resten av sällskapet dricker dvärgisk rom.

Vitulvs och Eksems vedermödor börjar så småningom likna något beboeligt. Här ovan är en bild på dvärgafästets industrisektion - eller snarare det lilla som har byggts än så länge. I dubbelrummet till vänster har Eksem sitt mureri där bord och troner snart skall huggas.

Fästet börjar som sagt ta form under ytan och när jag kikade in hos dem sist så började en våning med lägenheter, kök, matsal och hembränneri ta form. Det viskades om att Arvidos MC försökt muta Eksem med sex stycken fria terapisessioner för att få väggarna i sin lägenhet ristade med motiv från dvärgisk mytologi.

Även på ytan har byggnationer skett. På bilden ovan kan ni se resterna av den nu slaktade vagnen, en soptipp samt träpallissader runt fästets centraltrappa.
Här ska så småningom även en handelsutpost byggas.

gizmo

temporary sunshine
Köttsallad said:
sällskapets Incident Manager. (Ingen vet vad en sådan gör men Chrull blir glad om man kallar honom så)
Förlåt förlåt att jag bringer in real life här, men det passar bara för bra:
Hos oss på jobbet heter denna position "Calamity officer"

G

Guest

Guest
gizmo said:
Köttsallad said:
sällskapets Incident Manager. (Ingen vet vad en sådan gör men Chrull blir glad om man kallar honom så)
Förlåt förlåt att jag bringer in real life här, men det passar bara för bra:
Hos oss på jobbet heter denna position "Calamity officer"
Haha, ja, jag misstänker att en sådan position kommer behövas i Guildhumor om ett tag. :gremtongue:

G

Guest

Guest
Epic fail...
Råkade radera min sparfil. Börjar om på ny kula.