Nekromanti Dwimmermount

Storuggla

Champion
Dwimmermount skulle kommit för ett tag sen tror jag. Nu är skaparen puts väck och äger rättigheterna och har alla pengar från kickstartern. Grognardia har inte uppdaterats på länge och förlaget som skulle sköta tryck och försäljning får inte tag i snubben. Senaste nytt var att hans farsa var sjuk och skulle dö snart, sedan dess har det vart tyst i över en och halv månad. Nu funderar förlaget på att ha en kickstarter för att kunna ge ut saker som skulle finansierats med den första kickstartern.
Någon som vet mer? Eller bara är arg så där som man bara kan vara på internet?

Storuggla, krankiansk hoppilska

God45

#PrayersForBahakan
Det kom en uppdatering till backarna (inklusive mig idag). Plus, han har släppt ner till våning 30+ some preview till backarna.

Så spela de första 30 våningarna han redan gett er innan ni klagar. Familje sjukdom är enligt mig en bra anledning att fördröja grejer.

God45

#PrayersForBahakan
Från dagens uppdatering:

For a lengthy discussion of where the Dwimmermount Kickstarter is at, you can check out the video record of a G+ hangout with myself and backers Erik Tenkar, whose blog Tenkar's Tavern often acts as a watchdog for Kickstarter projects, and Miguel Zapico who is working on the MapTools framework for running Dwimmermount as a virtual tabletop. The video is attached to this update, and can also be viewed at this link.

Next week I'll be doing another hangout and taking questions from backers. The hangout will be scheduled via the Google community Mages of the Mountain. If you're not already part of this community, please provide us with your Google+ username using this form - you can also let us know your Minecraft username and I'll add it to the Dwimmermount server whitelist.

Here's a summary of things discussed on this video:

Through his friend Victor Raymond, Dwimmermount's author James Maliszewski has shared the news that his father is very ill and not expected to live much longer. Autarch understands his needing to take some time to deal with this difficult situation, and we trust in his honor and integrity to fulfill his responsibility to the Dwimmermount backers as soon as he's able. We feel that the best way to support James, and to uphold our own responsibility to you as backers, is to keep working to realize his vision of the Dwimmermount mega-dungeon.

Storuggla

Champion
"Det kom en uppdatering till backarna (inklusive mig idag). Plus, han har släppt ner till våning 30+ some preview till backarna."

Tufft. Jag bryr mig mestadels inte då jag inte var intresserad av Dwimmermount, dock finner jag arga domedagsprofeter underhållande. Det jag fann mest oroande var att de ska ha en kickstarter för att finansiera den första kickstartern, vilket om det stämmer känns som något som kickstarter inte borde tillåta eftersom det låter högst obehagligt. Men nu är snubben tillbaka och kommunicerar med autarchfolket alltså?

Storuggla, buddhistmunkar Jones

Hunk

Hero
Storuggla said:
"Det kom en uppdatering till backarna (inklusive mig idag). Plus, han har släppt ner till våning 30+ some preview till backarna."

Tufft. Jag bryr mig mestadels inte då jag inte var intresserad av Dwimmermount, dock finner jag arga domedagsprofeter underhållande. Det jag fann mest oroande var att de ska ha en kickstarter för att finansiera den första kickstartern, vilket om det stämmer känns som något som kickstarter inte borde tillåta eftersom det låter högst obehagligt. Men nu är snubben tillbaka och kommunicerar med autarchfolket alltså?
Jag har inte tolkat det som att de kommunicerar alls. Att dra igång en ny kickstarter för att finansiera den gamla är bara fånigt och riskerar att sabba Autarchs rykte fullständigt. Det var definitivt ett misstag av Autarch att starta en kickstarter för någon annans räkning utan att kunna ha någon som helst kontroll över att personen i fråga har förmåga att slutföra projektet. Jag backade det hela och ser det som att jag har eldat upp 3-400 spänn, men jag kan leva med det. Halvfärdiga PDF:er är för mig fullständigt ointressanta.

Storuggla

Champion
"Det var definitivt ett misstag av Autarch att starta en kickstarter för någon annans räkning utan att kunna ha någon som helst kontroll över att personen i fråga har förmåga att slutföra projektet. Jag backade det hela och ser det som att jag har eldat upp 3-400 spänn, men jag kan leva med det."

En tanke, är någon sur på Brave Halfling?

Storuggla, inte jag iaf

Hunk

Hero
Storuggla said:
"Det var definitivt ett misstag av Autarch att starta en kickstarter för någon annans räkning utan att kunna ha någon som helst kontroll över att personen i fråga har förmåga att slutföra projektet. Jag backade det hela och ser det som att jag har eldat upp 3-400 spänn, men jag kan leva med det."

En tanke, är någon sur på Brave Halfling?
Inte sur, men jag tycker nog att han borde ha gjort en mer realistisk kalkyl från början. Men den grejen var lite "för bra för att vara sann" och Brave Halfling har också en historik av att alltid leverera, men långt efter det man lovat. Dessutom litar jag på pastorer.

God45

#PrayersForBahakan
Nja, den nja kickstartern är till andra projekt. Sedan kommer vinsten för de projekten bekosta Diwermoumt:

Proposing New Kickstarters

I think that the megadungeon tracker and wilderness vinyl mat are sufficiently viable as commercial products that their general sale could cover the cost of fulfilling these Dwimmermount rewards. However, Autarch doesn't have the money on hand for the production necessary to have items to sell. To get around this limitation we'd be looking at launching new Kickstarters to create these items, with the expenses of fulfilling existing rewards factored into the funding target. This is a controversial and risky proposition, which is why I want to get community feedback before we go ahead.