Nekromanti [DYD Stockholm] Ett land av mjölk och honung

RasmusL

Champion
Efter nyår någon gång blir det en omgång av Den Yttersta Domen och scenariot Ett land av mjölk och honung och jag tänkte höra om vi har ett par intresserade lirare på forumet som vill haka på? Sjukt bra scenario till världens bästa rollspel, det blir fett!

Vilka av er som inte redan testat liret är intresserade? Vilka datum passar er?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Kort pitch: Den yttersta domen är ett spel om religion och att stå upp för det man tror på. Det är ett science fiction-rollspel som utspelar sig i nådens år 2700, i ett solsystem som har vänt ryggen åt vetenskapliga framsteg och förlitar sig på Guds välvillighet. Spelet handlar om rollpersonernas drömmar och hur de kämpar för att uppfylla dessa. Det är menat att vara narrativistiskt, och det är tänkt att ha enkla och snabba regler som fokuserar på och uppmuntrar spelardrivet och samberättande spel där berättelsen är i fokus.

Lång pitch: Presentation av spelet på utvecklingsbloggen

Poddavsnitt som handlar om spelets elva budord: Avsnitt 13 - Den yttersta domen

Personligt omdöme: Jävligt coolt.*

* FULL DISCLOSURE: Jag skäggmyser ibland med den huvudsaklige författaren och kan därför uppfattas som jävig.

RasmusL

Champion
GnomviD;n58039 said:
Kul om ni kör där nere. Hojta om du vill tjöta om äventyret!
Det är klart vi kör, det är ju världens bästa rollspel! Det gör jag gärna, hör av mig när jag börjar preppa på allvar, tackar!

kloptok

Pensionerad astrolog
RasmusL;n57993 said:
Efter nyår någon gång blir det en omgång av Den Yttersta Domen och scenariot Ett land av mjölk och honung och jag tänkte höra om vi har ett par intresserade lirare på forumet som vill haka på? Sjukt bra scenario till världens bästa rollspel, det blir fett!

Vilka av er som inte redan testat liret är intresserade? Vilka datum passar er?
DeBracy;n58040 said:
Kort pitch: Den yttersta domen är ett spel om religion och att stå upp för det man tror på. Det är ett science fiction-rollspel som utspelar sig i nådens år 2700, i ett solsystem som har vänt ryggen åt vetenskapliga framsteg och förlitar sig på Guds välvillighet. Spelet handlar om rollpersonernas drömmar och hur de kämpar för att uppfylla dessa. Det är menat att vara narrativistiskt, och det är tänkt att ha enkla och snabba regler som fokuserar på och uppmuntrar spelardrivet och samberättande spel där berättelsen är i fokus.

Lång pitch: Presentation av spelet på utvecklingsbloggen

Poddavsnitt som handlar om spelets elva budord: Avsnitt 13 - Den yttersta domen

Personligt omdöme: Jävligt coolt.*

* FULL DISCLOSURE: Jag skäggmyser ibland med den huvudsaklige författaren och kan därför uppfattas som jävig.
Så... jag spelade ett scenario på GothCon sist med GnomviD som spelledare. Var det Ett land av mjölk och honung jag spelade tro? Eller har jag spelat något annat scenario?

Uppföljningsfråga - är settingen alltid samma i DYD? Det Debbie beskriver låter ju likt det jag spelade (någonting på Merkurius) men man kan ju tänka sig helt andra scenarion i samma solsystem.

Ska lätt lyssna på er pod!

RasmusL

Champion
kloptok: Om det är 2014 vi pratar om så lirade du nog Mono no aware :)

Den här gången spelar vi på moder jord, i Jerusalemzonen!

kloptok

Pensionerad astrolog
RasmusL;n58052 said:
kloptok: Om det är 2014 vi pratar om så lirade du nog Mono no aware :)

Den här gången spelar vi på moder jord, i Jerusalemzonen!
Ja, Mono no aware låter bekant. Det måste det ha varit.

GnomviD

Heresiark
kloptok;n58056 said:
Ja, Mono no aware låter bekant. Det måste det ha varit.
Så var det också; det äventyr som Rasmus snackar om är 2013 års konventsäventyr. Vad gäller din fråga om setting är svaret ja, alla äventyr utspelar sig i samma setting, men på olika platser däri. Jerusalemzonen är ghuler, kapak och low-tech.

RasmusL

Champion
GnomviD;n58081 said:
Så var det också; det äventyr som Rasmus snackar om är 2013 års konventsäventyr. Vad gäller din fråga om setting är svaret ja, alla äventyr utspelar sig i samma setting, men på olika platser däri. Jerusalemzonen är ghuler, kapak och low-tech.
....och awesome. Sjukt jävla awesome :)

Eksem

Champion
RasmusL said:
Vadå, räcker inte "sjukt bra scenario till världens bästa rollspel"?
Jo egentligen, men jag var intresserad av vad det var för något också :)

RasmusL said:
Så, vilka är intresserade nog att i alla fall börja titta på ett datum!?
Jag är extra ledig från 2-7 jan.

RasmusL

Champion
Eksem;n58165 said:
Jo egentligen, men jag var intresserad av vad det var för något också :)

Jag är extra ledig från 2-7 jan.

Fan va gött! Jag har ju velat lira med dig hur länge som helst! Let's do it!

RasmusL

Champion
Men grymmers! Jag har givetvis två ruggigt sugna ståry gejmers till på lager så vi blir ett lagom antal skulle jag säga!

Jag tänker mig att det är bra med lite mer än bara en vardagkväll (à ca 3 h) så jag föreslår helgeftermiddag/kväll + middag (så att vi får ca 5 h speltid) alternativt vardag då alla är lediga.

gizmo

temporary sunshine
Jag kan ställa mig i kö för att hoppa in ifall det behövs en mer.
Jag kan i så fall den 1, 2 eller 3 januari. En av de tre dagar kan jag inte men vet bara om en vecka vilken.. Återkommer sen. om det då fortfarande är relevant.