Nekromanti E-böcker och författardrömmar

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Alltså, jag har inga författardrömmmar, men en del av er har ju, och då kanske den här artikeln kan vara av intresse?

"Han ger själv ut både pappersboken och den digitala boken, som kom för nio veckor sedan. I början hade han ett högre pris än i dag, drygt femtio kronor, som en pocket.

– Jag bestämde mig för att göra ett experiment, ungefär som i USA, säger Kaj Karlsson.

Han sänkte e-bokpriset till 24 kronor och såg direkt resultat.

– Första veckan efter sänkningen fördubblades försäljning
en."

Och vilken stilig karl, dessutom!

G

Guest

Guest
Vilken framgångssaga. :gremsmile:

Om boken kan det väl sägas att den inte är något direkt mästerverk men den är läsvärd om man intresserar sig för ämnet - speciellt med tanke på att den svenska marknaden för militär thriller inte direkt kan sägas vara mättad... kan väl snarare liknas med ett biafrabarn.

Bunny

Crazy like a fool
Stövelkatten said:
154 böcker har han sålt. Räknar vi sålda ex ur ett forumsperspektiv, och kollar på de enskilda utgivarna vi har här, så tror jag åtminstone Arfert lyckats bättre med Saga (men givetvis haft mycet längre tid på sig). Som författaren själv säger: marknaden för e-böcker i Sverige är jätteliten. :gremsmile:

Edit: Det här skrev jag för övrigt bara för att sätta hans försäljning i perspektiv, inte klanka ner på hans framgång eller klanka på dem med författardrömmar.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Bunny said:
Stövelkatten said:
154 böcker har han sålt. Räknar vi sålda ex ur ett forumsperspektiv, och kollar på de enskilda utgivarna vi har här, så tror jag åtminstone Arfert lyckats bättre med Saga (men givetvis haft mycet längre tid på sig). Som författaren själv säger: marknaden för e-böcker i Sverige är jätteliten. :gremsmile:
Med lite tur säljer han några fler efter artikeln i DN!

Bunny

Crazy like a fool
Vitulv said:
Bunny said:
Stövelkatten said:
Med lite tur säljer han några fler efter artikeln i DN!
Ja, han tycks ju ha fört ett väldigt framgångsrikt promotionsarbete! Först med starkt fokus på den snävare målgruppen, militärintresserade, och sedan är bollen i rullning.