Nekromanti e det bara jag eller?

Tullaris

Veteran
eller värkar det som all bara drömer och pratar om det... hur många har igentligen regelbundna spellmöten? ja har spellat i 3 år fast endå har ja bara spellat typ >30 spellmöten....
synd men ja undrar bara är det lika svår för er att komma igång som för mej?

Spelleder ungefär en gång i veckan (vilket blir typ 156 spelmöten på tre år :gremgrin:).

Vilket förståss förklarar lite varför man är som man är... :gremwink:(rollspelsnörd?)

Mouja

Hero
Själv har jag spelat i 3 år jag med.. och vi har regelbundna spelmöten.. för det mesta, jag har spelat typ 1-2 ggr per vecka i de senaste 3 åren.... generellt

Tullaris

Veteran
fortfarande mer en mej.. ja spelar typ 3-8 gånger alla med ett par dagars melanrum och sen är äventyret slut och ja återgår till drömande i 4-8 månader... väldigt jobbigt..

Cohen

Swordsman
Jag har spelat jag-vet-inte-hur-länge, men har haft tre riktiga spelmöten
och ett stort antal falska
så fort man försöker ordna ett spelmöte befinner sig hela gruppen, inklusive mig själv, nån annanstans

Kitzune

Swashbuckler
Re: *hack*

Om jag hade ohemuliska hacker-kunskaper skulle jag skicka
den här tråden till ett annat ställe, men i och med att jag inte
är moderator häromkring så får jag väl hålla mig lite.

Men, Tullaris - Tänk på att detta inte är ett ställe att diskutera
sådana här ämnen på egentligen utan det finns ett stort annat
forum för det: Rollspelsforumet. Eventuellt Allmänt Spelforum.
Någon kan ju starta en tråd på Rollspelsforumet som
behandlar samma ämne där.

/Alexander Gyhlesten

Duddmannen

Hero
Inte för att skryta men...

I spelgrupperna som jag är med i, har vi lyckats hålla en relativt jämn takt på spelandet. Vi har spelat i stort sett varenda fredag sedan 1988 (15 år) och senare dessutom i stort sett varje söndag sedan 1997 (6 år). Själva tricket, eller knepet för vår del var nog att vi alla kom överens om att träffas för spel varje fredag klockan 18. Vi har haft olika lokaler och det har ingått flera olika människor i spelgruppen under dessa år, men principen "Fredag, kl. 18" har alltid varit med.

Jag tror att om man ger sig fan på att bara träffas regelbundet så kommer det att bli till en vana efter ett tag. Man kan planera in spelmöten i förväg. Alla vet ju att man alltid spelar på fredag (t ex) så man måste inte ringa runt till alla polare och fråga hur deras ledighet ser ut. Man ser helt enkelt till att vara ledig varje fredag (t ex).

/Duddmannen

Krille

Super Moderator
Tråden flyttas

Den här tråden hör hemma på det allmänna rollspelsforumet, inte på Eon-forumet. Tråden flyttas.

G

Guest

Guest
Näe det är nog inte bara du som har problem. Alla grupper har sina svackor, till exempel min är helt utflyttad från min stad och har inte orkat aktivera mig för att hitta nya trevliga spelare. Sedan när man blir äldre är det andra plikter som helt plötsligt dyker upp som är till förhinder som arbete och liknande. Visst kanske man påverka sitt schema så man är ledig alla Söndagar för att spela men det räcker att en av de andra 4 spelarna inte kan vara ledig någon eller några söndagar så är det sabbat. Sen handlar ju mycket om tid att förbereda sig och sådant som SL, vilket inte alltid är så lätt och roligt när man jobbar 5 tolvtimmarspass en vecka för att sedan spelleda ett möte. Då är man ganska tom i bollen måste jag säga, för att inte snacka om bristen av tid att förbereda mötet. Som det är nu är det mycket långa uppehåll och intensivt spelande under långa ledighetsperioder då många av de utflygna spelarna återvänder till sin trevliga hemstad :).

Men det är bara att bita ihop och göra sitt bästa, för inte kommer man ju lägga av med rollspel i det första taget.

Pratkvarnen

Veteran
Vi i min rollspels grupp brukar minst spela en gång i veckan, det blir oftast fler.
Min rollspels grupp är väldigt stor och många har flyttat men vi som bor kvar spelar vidare. Vi har även några spel igång på internet för att de personer som har flyttat. Vi är väll ca. 15 st eller mer i rollspelsgruppen så det finns alltid folk, vi varierar lite på SL:ar också.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vanligt problem

Vi spelar ungefär en gång i veckan, men har vissa problem med att organisera det hela. Att plocka upp en telefonlur och ringa runt är tydligt väldigt svårt och ansträngande. För att inte tala om hur svårt det är att vet vad man ska göra en vecka framåt. Däremot orkar man gnälla om hur lite rollspelande det blir och hur tråkigt man har. Samma problem har funnits i varenda spelgrupp som jag har varit med i. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Några ggr per månad..

Tjaaa, tror nog att vi pealr några ggr per månad.. har ingen direkt sifra. Men fler än 2 ggr/månad blir det iaf men inte mer än 7 speltillfällen.

Quan'talis

Swashbuckler
Det varierar. Ett par gånger i veckan under aktiva perioder (på den gamla goda tiden när jag fortfarande bodde på samma ort som min spelgrupp...), ett par gånger i året på senare tid (ja, det är sorgligt).

-JPS-