Nekromanti Earthdawn Second Edition ??

mr colt

Veteran
kan någon skriva om Earthdawn Second Edition, jag funderar på att köpa det. och vill veta lite om det. eller om ni har några andra pruduckter som ni kan föreslå, men skriv mest om Earthdawn Second Edition. min spel stil är typ western och dod6, som jag båda har, fast jag skulle villja han något anat lite anorlunda. så jag fick tipset earthdawn.

DanielSchenström

Swashbuckler
Så annorlunda är väl inte Earthdawn, det är ett relativt normalt fantasyrollspel med lite ovanliga raser och en intressant bakgrundshistoria. Använder regler stöpta i samma form som Shadowrun. Annorlunda mot DoD 6s John Bauerfantasy är det men så annorlunda jämfört med andra fantasyspel är det inte.

Jag skulle rekommendera Hârn, Tekumel, Talislanta istället. Beror på hur annorlunda du vill ha det.

Här är en länk till en recension:

http://www.rpg.net/news+reviews/reviews/rev_2174.html

Den säger mer än jag orkar skriva

Dilandau

Myrmidon
Jag skulle rekommendera Hârn, Tekumel, Talislanta istället. Beror på hur annorlunda du vill ha det.

Harn har jag aldrig testat ... trots att jag hela tiden hör så mycket gott om det.

Har den nya verren av Tekumel släppts än?

Talislanta är ett coolt spel, som tyvärr är rätt jobbigt att få tag på. Jävligt schysst värld.

DanielSchenström

Swashbuckler
"Har den nya verren av Tekumel släppts än?"

Vet ej, men det ska väl vara den här månaden.

"Talislanta är ett coolt spel, som tyvärr är rätt jobbigt att få tag på. Jävligt schysst värld."

Talislanta går att köpa på Trad exempelvis så svårt är det inte.

Dilandau

Myrmidon
Talislanta går att köpa på Trad exempelvis så svårt är det inte.

Med Trad verkar bara ta in typ 2 ex åt gången, för spelet är alltid slut.