Nekromanti Earthdawn...

G

Guest

Guest
tja

Sprang på spelet earthdawn utomlands för några år sen och tänkte nu bara höra om det är känt även i Sverige.

Alltså frågor typ:

Spelar nån det?

Spelat länge?

Var katten hittar man beg. mtrl?

DanielSchenström

Swashbuckler
Ja, det är känt.

Ja, några spelar det (inte jag)

Fråga de andra.

Köp nytt istället, ges nu ut av Living Room Games. Men begagnat kan man söka på bl.a hobbyspel.com, både butiken och auktionssidan.

Daniel Andersson

Swordsman
Ja
Sedan 1993
I min bokhylla (men det gör dig knappast gladare, är jag rädd, för jag vill inte sälja./images/icons/tonguea.gif)
Annars finns i alla fall reglerna i nyutgåva från Living Room Games.
Det är ett trevligt fantasyspel som inte alls fick den uppmärksamhet det förtjänade. Faktiskt ett av mina favoritspel. Tyvärr blir det inte ofta alla (tre, plus SL) i kampanjen kan komma samman alla på en gång, så kampanjen går lite på sparlåga just nu, med några spelkvällar på somrarna som bäst. Men kampanjen är stor och rolig och har hållt på sedan 1994 eller något sådant. Vi har klarat ungefär 30 % av det jag beräknat ska ingå, så vi har några års spelande kvar framför oss ...

/Daniel

Tippis

Warrior
I ordning:
  1. Ja... varenda Gotlänning jag känner
  2. Sedan 94 personligen - de andra har spelat sedan det kom ut.
  3. Ifall det måste vara begagnat, prova en mindre spelbutik med dålig ruljangs - då kanske de inte har sålt slut på allt /images/icons/grin.gif... Annars köp nytt
Ifall du redan stött på det kanske du känner till regeluppbygnad och miljö, annars kan du gärna fråga så ska du få ett milslångt svar.../images/icons/devil.gif

G

Guest

Guest
Aaah.

Alltså, det där med beg.- beror mest på att jag fick intrycket (av bl a tradition här i Gbg) att spelet var nedlagt av FASA.

Vänligen

Hastur

Tippis

Warrior
<blockquote><hr>jag fick intrycket (av bl a tradition här i Gbg) att spelet var nedlagt av FASA<hr></blockquote>Ha! För en gångs skull har tradition rätt (va? avogt inställd till tradition? vem? jag? nääää!), FASA la ner ED strax innan de la ner sig själva, men de flesta av deras produkter finns kvar. Shadowrun köptes av WizKids, ED av Livingroom Games (var det väl...), Mechwarriors/Battletech vete 17 vem det var som köpte upp - hörde någon viska något om Pyttemjuk, men det kanske bara var datorlicenserna, å andra sidan har de ju snott Crimson Skies, så kanske... Vad gäller Vor... ehm... äh! har ingen koll...

Jimmy

The One Ringkvist
FASA har inte lagt ner sig själva, bara det verksamhet vi stöttade och hoppades på...

Jimmy

The One Ringkvist
FASA har inte lagt ner sig själva, bara den verksamhet vi stöttade och hoppades på...