Nekromanti EB - Mangaillustratörer sökes!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
För den som inte hängt med tidigare: Evolutionens Barn är ett actionfyllt animerollspel i en värld där hela världen (typ) är en enda stad. Ovansidan är snäll och trevlig och idyllisk, men under jorden sker produktionen (lyxkonsumtion förutsätter produktion) av en dold, genmodifierad arbetarklass. Spelarna spelar lite "men in black korsade med SWAT-styrka"- typer som tjänar staten/företaget och ska stoppa och för allmänheten dölja alla hot mot status quo.

HÄR finns hela testen, men för den som inte orkar läsa en massa så finns en sammanfattning HÄR.

Jag letar nu efter illustratörer.

Såhär tänker jag:

* Det är mangastil som gäller. Ganska vuxen sådan, inget "super deformed" här... Jag är inspirerad av Appleseed, Ghost in the Shell, BLAME!, Akira, Bubblegum Crisis, Patlabor och andra i den genren.

* Jag har mycket lite pengar att lägga ut på illustratörer för det här projektet, men vill man ha en symbolisk summa av något slag kan vi nog komma överrens. Det kan också finnas möjlighet att få royalties av sålda exemplar, men räkna inte med några miljoner där heller, och då ska det vara riktigt snygga teckningar. Främst illustrerar man för att man gillar spelet, gillar settingen eller helt enkelt vill bli publicerad och få sitt namn skrivet på första sidan (och kanske rentav framsidan) av ett tryckt rollspel.

* Tryckningen sker via print-on-demand, antagligen Lulu.

* Eftersom det här är det första rollspel jag bygger som faktiskt trycks, så reserverar jag mig rätten att välja illustratörer själv. Jag väntar hellre lite extra med spelet än jag accepterar illustrationer jag inte riktigt tycker håller måttet. Med det sagt brukar just det inte vara några problem, om jag gillar en tecknares stil så kommer resten inte att vara några problem.

* Mitt förslag är att den som är intresserad av att tackna i Evolutionens Barn skickar mig en skiss av något slag. behöver inte vara något avancerat eller som tagit jättelång tid, men jag vill utifrån skissen kunna se litegrann av hur tecknaren hanterar anatomi och "känsla", om ni förstår. Lägg inte ner alltför mycket tid på den första skissen.

* Jag tänker mig nog framförallt svartvitt, men om man vill arbeta i färg och är hyfsat bra på det så har jag inga problem där.

Jag har skrivit ihop en lista över vilka bilder jag tänkt mig, på ett ungefär. Har man egna idéer är dessa givetvis välkomna.

- Ett stort gammalt träd (ek?), det sitter barn kring en ALicia som verkar läsa ur en bok. Vä/ldigt idylliskt, allting. Stadens byggnader syns längre bort. Eventuellt står det en polis och har ett av barnen i famnen också. Barnet skrattar, polisen ser trevlig och trygg ut.
- Ett par poliser står och ser kompetenta och trygga ut. Antagligen ger de tummen upp mot betraktaren och ler stort. De har snygga, detaljerade uniformer som är lite cybertronicfuturistiska med plastvita axelskydd och gulddetaljer. Eventuellt kan de ha typ en stridsvagn i bakgrunden.
- En kvinna som stolt förevisar sin nya cybernetiska arm. Den ser precis ut som en vanlig arm, men i en (inte alltför detaljerad) genomskärning i bilden ser vi ändå vad det är fråga om.
- En ren stadsvy; breda boulevarder, vita gator och hus, träd och grönska mitt i stadskärnan. Husen är smäckra och eleganta och reser sig likt monoliter av vit plast mot himlen. De är väldigt futuristiska. Allt är rent och snyggt. Det kanske flyger en helikopter eller liknande någonstans i bakgrunden.
- En bild av ett höghastighetståg. Mycket fart i den här bilden, det ska kännas hur snabbt och smidigt och bekvämt man åker i de här. ANtagligen är det byggnader omkring, och rälsen hänger "i luften" ganska högt upp. Återigen idyllisk stadskärna, kanske något träd syns.
- En forskartyp med skägg och glasögon och ett stort leende pysslar om en växt. Sammanhang oklart, men det kan nog vara utomhus.
- En arbetsplats; öppen planlösning med helvgemensamma bord. ALlt är väldigt Feng Shui och myshemtrevligt; inga hårda linjer eller kanter, mycket följsam formgivning av allting. Det sitter folk vid ett par av skrivborden. De ler mot kameran och trivs. Skärmar projiceras på luften. Skrivborden är annars ganska rena förutom de obligatoriska personliga föremålen; fotografier och annat krafs.
- Ett par sitter vid ett bord på ett fint café. De har snygga, futuristiska (men inte alltför retrofuturistiska) kläder på sig. De ser ur att trivas.
- Andra bilder som kan symbolisera fritid och nöje?
- Ett antal forskare i rockar som ser koncentrerade ut och pillar med provrör och sådant iförda munskydd.
- Antagligen samma forskare, nerkletade med blod i ett ganska skitigt laboratorium. En av dem viftar åt "kameran" att sluta "filma"? En halvfärdig klon eller kanske ALF ligger och är grotesk på golvet, som ett aborterat foster fast större. Något är väldigt fel.
- Två eller tre poliser med lite "tuffare" uniformer, tänk swat/militärpolis, sparkar på en kvinna i trasiga kläder. Hon har någon form av deformitet eller kanske mutatyion eller cybernetik eller så.
- En deformerad man med alldeles för grova armar och för platt huvud (?) verkar vara direkt inkopplad via uttag på kroppen till en pneumatisk borr av något slag. Han tittar upp och ser skraj ut.
- Fyra eller fem ganska muskulösa mutanter, eventuellt inspirerade av någon superhjältegrupp fast i skitig proletform, står triumferande över liket av en polis.
- Fyra eller fem riktigt coola och högst individuella SS5-agenter posar lite superhjälteaktigt. Övergripande tema är halvdiskret cybertech a' Ghost in the Shell, strömlinjeformade och snygga rustningar av vit plast och svart läder. Uniformerna ser inte likadana ut. Det ska gärna vara tydligt att det här är skitcoola typer man inte bråkar med. Som läsare ska man vilja spela de här.
- en ALicia och en ALeister står och ser sådär androidigt tomögda ut, men ganska coola. De har helvita dräkter och små detaljer av svart. Det är inte helt klart om dräkterna är kropp eller kläder. De har såna där öron de har i t.ex Chobits.
- vad som verkar ha varit en ALicia har muterat och deformerats, har nu tre illröda ögon, en kanon i munnen, och hela underkroppen har blivit något groteskt och spindelliknande.
- En snygg bild på exempelrollperson/erna som kapitlet "Att skapa en huvudperson" handlar om.
- En SS5-medlem (exempelhuvudpersonen?) är på väg att braka samman med en ALeister som fått huggtänder och dreglande käftar och sånt. En typisk dramatisk närbild där bådas ansikten och överkroppar (typ) syns. Det ska kännas som en våldsam konflikt...
- Ett antal huvuden, av olika kön och frisyrer med små cybernetiska egenheter och såna grejer.

(Snabb notering: ALicia och ALeister är kvinliga, respektive manliga, ALF:er eller Artificiella LivsFormer... De har såna där öron androider ofta har i anime, t.ex Chobits)

Om någon har några tips om annat forum eller liknande där jag kan posta min efterlysning, på svenska eller engelska, vore jag också tacksam.