Nekromanti Ebhron.(hur stavas det?)

Hur är landet Ebhron? Varför står det inte med i mundana? Jag tycker att dom kunde skriva lite mer om det i codex. Jag vet att det står lite om det i M&M men jag vill veta mer.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Krille

Super Moderator
"Hur är landet Ebhron? Varför står det inte med i mundana?"

Mundana beskriver länderna på kartan. Ebhron (med h som tredje bokstaven) ligger inte påkartan. Alltså beskrivs inte Ebhron i Mundana.

"Jag tycker att dom kunde skriva lite mer om det i codex. Jag vet att det står lite om det i M&M men jag vill veta mer."

Det vill alla.

Konstatera att det är ett mytiskt rike på andra sidan havet. Klagar dina spelare så kan du fråga hur mycket Ivanhoe vet om Kina.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Re: Ebhron.

Det skulle vara bra om SL visste hur Ebhron såg ut. Är det asiatiskt eller arabiskt? Så mycket kan du väll svara på.

Re: Ebhron.

Mystiska äventyr i ett främmande land, Med en konstig kultur och märkliga väsen. Perfekt äventyrsställe. Påminner om shogun. Jaja, jag får väll hitta på själv dådå. Håller inte neogames på med någon sådan modul, eller har ni framtidsplaner? Jag vet att det kommer ta kanske 5 år innan modulen kommer ut, men ändå.

Oceanliner

Warrior
Mitt Ebhron liknar Kina

Så det så...

Detta av den enkla anledningen att det skapar en djupare mystik kring det stora landet i öster än om man säjer att [color:green]det kan liknas vid asiatisk och arabisk kultur fast ändå inte, blandat med republikens Rom och antikens Grekland + lite av det Heliga Tysk-romerska imperiet.</font color=green>/images/icons/crazy.gif (Jag fattade nog aldrig vad Ebhron skulle liknas vid)

//Jonas
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>

Helmgast
<font face="comic sans ms">
Du kan väl fråga Calle om han är intresserad av att någon börjar arbeta med Ebhron. Du skulle kunna försöka få med Övärlden också, jag vet att de ligger en bit ifrån varandra, men det gör ju Mûhad och Alarinn också, de är ju med i Mundana.

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?

Greger

Veteran
Re: Mitt Ebhron liknar Kina

Mitt Ebhron är mer djupa skogar och höga berg. Kanske med ett slags nomadfolk levandes där. Det är också ganska kallt./images/icons/smile.gif

Ironi mina vänner, ironi.

Re: Mitt Ebhron liknar USA.

Inte med det tråkiga systemet och fjantiga Kultur, utan med att det är massa stater som slagit ihop sig och styr över ett väldigt stort område. Många hatar magikerna och allt det hör till, då kabalaorden tar allt guld. Fruktan för magikernas krafter är stor och ett imbördeskrig är nära. Kabalaorden fattar inte att folk inte tycker om deras styre och tycker själva att folket är otacksamma, för att inte tala om de thalaskiska spionerna som ger pengar och vapenförråd till rebellerna. I Ebhron måste man hjälpa en magiker på alla sätt och vis och den som inte lyder får kabalorden vrede på sig. Mitt i detta kan man skicka ett par rp för att se vad som håller på att hända. Myckjet spännande.

Jag avslöjar inget mer då mina spelare är ute på forumet och kollar.

Riddaren

Swashbuckler
Jag anser att...

...området liknar mellanöstern, dvs där Libanon, Israel m.m. finns på våran egen karta på planeten Tellus.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Helmgast
Re: Mitt Ebhron liknar Kina

Öh. Men är det inte så att Ebhron ligger ganska lång söderut? Kommer kylan av en speciell ström, eller att alla lever väldigt högt?

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?

Riddaren

Swashbuckler
Ebhron = Mellanöstern

Ett land (område) som har ett namn som Ebhron kan aldrig få mig att tolka det annorlunda än att området ser ut som i mellanöstern (jfr Hebron)

Som sagt var, Exakt samma bokstäver i samma följd, undantaget är h:et som är flyttat 2 steg till höger. Uttalet påminner väldigt mycket om varandra också...alltså Ebhron motsvarar samma klimat och natur som i Hebron, Libanon, Israel m.m.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie