Nekromanti ebrhon?

Sir Foilan

Hero
"Ebhron har förresten några procent vanarer som invånare, hur gick det till?"

Dom flyttade dit? /images/icons/crazy.gif

/Sir Foilan

Tradition i Linköping? Inte dumt alls!

Sir Foilan

Hero
"eller kanske tvärtom?"

Vaddå, dom flyttade därifrån?

/Sir Foilan - får det inte riktigt att gå ihop /images/icons/smile.gif

Sir Foilan

Hero
"vanarerna kanske ursprungligen bodde i Ebhron..."

Precis (kanske inte precis, men ändå) som germanerna kom från indien (Lr va det nu va)?

/Sir Foilan - skyterna var iaf tuffast

Sir Foilan

Hero
"men att bara 3% av Ebhrons befolkning dyrkar Daak gör mig förvirrad (mer än vanligt alltså)..."

De andra kanske dyrkar ngt annat? /images/icons/crazy.gif

/Sir Foilan

Sir Foilan

Hero
"enligt M&M (har du inte den Foilan?), så dyrkar dom Eliana 15%, Cragan 7%, Martari 5% och Daak 3%..."

Jo jag har den. Jag skulle dock föredra om man tilltalade mig "sir" i fortsättningen. /images/icons/cool.gif
Jag hade inte orken att ta fram boken och titta i densamma.

"Fast detta blir bara 30% sammanlagt. Vad f-n dyrkar dom andra?"

De andra kanske vet bättre och är ateister? Eller så vet dom ännu bättre och bryr sig inte, eller så kommer det ngn ny religion i framtiden (stor och fin som vanligt i framtiden) i en modul om landet i öster som den stora majoriteten dyrkar... vad vet jag?

/Sir Foilan - Vam fan är Cragan? Och vilken stolle ä Martari?

G

Guest

Guest
Vad f-n dyrkar dom andra?

Dom kanske är ateister. i Ebhron så finns ju alla dom här kabalaordnarna och allt vad det heter. De har ju en väldigt massa magiker alltså och magiker i Eon har en tendens att vara icke-troende. Jag kanske främst har fått det intrycket pga. Thalamur.

/Tiamel

Sereg_UBBT

Swashbuckler
tror det står om Martari i Religioner (har du inte den <I>Sir</I> Foilan?)...Jag orkar inte gå och hämta den...

men det stora frågan angående Ebhron är:
Varför använder dom en ljus lager med liten beska som betalningsmedel? Mexikansk till råga på allt...

Corona alltså, för dom som inte hajar...
kolla systembolagets hemsida för er som <I>fortfarande</I> inte hajar...

G

Guest

Guest
undrade bara vad den där stora kolossen sydväst om consaber är för ställe

Tja så vitt jag vet så finns det ingenting sydväst om Consaber mer än ett hav och sedan övärlden. Däremot åt sydÖST, eller kanske t.o.m. öst, så finns Ebhron sägs det ja./images/icons/smile.gif Så har jag fattat det iaf. Eller har jag missuppfattat allt totalt?

en stor 'ö' som heter ebrhon...

Är det en ö? Jag har iaf fått uppfattningen att det är fortsättningen på Alarinn så att säga. Det är alltså en kontinent som har sin västra gräns längs med Alarinn. Sedan så finns det väl ett par öar längst ner i södra Ebhron där varje magikerorden har sitt säte på varsin ö.

/Tiamel - vet inte mycket om landet men hoppas på deras stöd i det stundande kriget mot det ondsinta Thalamur...

Sir Foilan

Hero
"Varför använder dom en ljus lager med liten beska som betalningsmedel? Mexikansk till råga på allt..."

/images/icons/smile.gif Ja, det kan man fråga sig! Tja, den är ju frisk och god. Kan ju vara en anledning.

/Sir Foilan - och nej, jag har inte Religioner-boken

Sir Foilan

Hero
Ebhron

"Eller har jag missuppfattat allt totalt?"

Nixpix, det har du inte. Magikraten Ebhron ligger i öst och är ett land drygt dubbelt så stort som det Jargiska kejsardömet!

/Sir Foilan

Ymir

Liten kantbaron
Re: Landet Ebhron

Landet Ebhron ligger långt sydöst om Consaber och styrs av den mäktiga Kabalaorden (jättejobbig namnrip, för övrigt). Denna har sitt högsäte på ett antal öar i sydligaste Ebhron, med en akademi på varje ö, samt en akademi i Chadarians Hopp. Landsöverhuvud är Atix Callas, Kabalaordens principus orbis. Landet verkar mycket mångkulturellt, med flera olika människofolk, två stora dvärgfästen och en mycket stor koloni thismalver. I övrigt vet man inte mycket om Ebhron, och det är nog inte meningen heller- neogames tycks vilja att det skall framstå som något mytomspunnet land i fjärran.

- Ymir, trött på att ingen brukade allvar

Sir Foilan

Hero
Re: Landet Ebhron

"Ymir, trött på att ingen brukade allvar"

Brukar gör man jorden! /images/icons/crazy.gif

/Sir Foilan

Azagthoth

Myrmidon
Corona alltså, för dom som inte hajar...
kolla systembolagets hemsida för er som fortfarande inte hajar...

Lustigt, trodde Corona var kårpuben i Umeå...

/Azagthoth