Nekromanti Effekter & Elexir...?

DragonLord

Warrior
Jag har en fråga om effekter & elexir...
Min rollperson råkar va hobbybiomantiker...o jag vill gärna ha några helande elexir o tillgå ibland...eftersom han inte kan en enda besvärjelse...han improviserar allt...går mycket snabbare med ett elexir än att ta 2 rundor på sig o alstra o väva helande effekter...
Men så vitt jag förstår av M&M kan baa formaliserade besvärjelser lagras i elexir...stämmer detta...??

DragonLord - förvirrad extemporatör med Alkemi 15... :gremconfused:

DragonLord

Warrior
Lide besviken...men tack ändå!

Tack för hjälpen... :gremsmile:
Min rollperson får väl se tii o formalisera en besvärjelse eller 2...

DragonLord - mindre förvirrad extemporatör...

DragonLord

Warrior
Re: Lide besviken...men tack ändå!

Jovisst funkar det...men det finns en viss stabilitet i o kunna framställa sina egna grejer... :gremwink:

DragonLord - självständig extemporatör...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Köpa ?

Det finns ju ingen prestige i att köpa dom om man är biomantiker
Det är ju nästan pinsam ju :gremblush:

/Naug

Doda

Veteran
Du kan ju välja att göra båda handlingarna en nivå svårare (+Ob1T6), så att de bara tar en halv runda var, om du vill att det ska gå snabbt... Beror ju på hur kraftfulla effekter du vill ha, och hur mycket du har i Besvärjelse/Alstra Biotropi.

//Doda - också extemporatör :gremwink:

DragonLord

Warrior
Min rollperson e' något av en fältskär med magikunsap...faktiskt 15 i Alsta & Besvärjelse...o jag har för mej att han rent tekniskt e' en sann magiker...än så länge iaf... :gremwink: ...så det e' ju klart det går o snabba tii processen...men det innebär att man fortfarande måste ta viss tid på sej...o att dra kraft från sej själv e' ju utmattande...särskilt när man har en hel bunte soldater som behöver ens hjälp... :gremconfused:

DragonLord - stressad extemporatör...