Nekromanti Effekter!?!

Jabub

Veteran
jag har funderat och kollat runt i alla möjliga moduler (tiraker mest för skoj) men har aldrig förståt mig på dom kan nån förklara

en grej till hur ser kongulerade filament ut?

Krille

Super Moderator
"jag har funderat och kollat runt i alla möjliga moduler (tiraker mest för skoj) men har aldrig förståt mig på dom kan nån förklara"

Effekter är legobitarna i besvärjelser. Det är det som man bygger ihop sina besvärjelser med. Se Mystik&Magi för hur man gör besvärjelser.

"en grej till hur ser kongulerade filament ut?"

Se regelboken, Eon 3 spelledarens guide sidan 137-138, eller Eon 1 och 2 sid 239-241. Där beskrivs hur de ser ut.

Ichabod_UBBT

Warrior
Canon-minne? [OT]

Krille, behövde du ens slå i boken för att hitta dom sidorna. Eller satt det bara i huvudet? :gremsmile:

Syeth-hd

Warrior
notera att en lista med effekter finns på kapitlet innan nya besvärjelser osv. ganska långt bak alltså.

hur man gör besvärjelser finns gansak långt fram. andra kapitlet efter magivägar.

Krille

Super Moderator
Pappersminne

"Krille, behövde du ens slå i boken för att hitta dom sidorna. Eller satt det bara i huvudet?"

Klart jag slog upp det. Jag visste att avsnitten fanns men inte var eller ens hur de såg ut - jag har problem nog med att hålla koll på mitt eget T10-system, trots att det är tokmycket enklare än Neo-systemet.