Nekromanti Effekter

Helmgast
Jag läste på sidan 110 i M&M att det finns en effekt som heter "Befalla demon". Effekten kräver ett DAIMOtropiskt filament för varje steg i demonens rangskala. Hur ska man då få tag på ett daimotropiskt filament? Ska man nedkalla en demon, hoppas att man får perfekt, och sen låta demonen kalla ner en till som blir befalld (verbfel?) av den gamla demonen.

Människor kan inte alstra daimotropi, och inte heller transformera till aspekten. Vad ska det egentligen vara för aspekt på "Befalla demon"?

Ps. Ni (Krille, Marco, Carl-Johan) kan väl fixa in de teotropiska effekterna i demon-, eller schamanmodulen. Om man till exempel vill skapa en egen ceremoni, för en liten egen religion. Det var lite synd att de inte kom med i religionmodulen. Ds.
<p>
<p>

Fy bubblan!

William_Besario

Warrior
Man kan också göra en Generator ( en alkemisk apparat som använder en bunden demon till att alstra , daimotropiska filament , dock)

MVH Sir William Besario , Nybörjare , Småtting , 13år...

Darth Apoc

Veteran
Transformering min vän[NT]

Om du nu måste veta...
det går att transformera till Daimotropi....

Watashi aku ryuujin desu

Riddaren

Swashbuckler
"Jag läste på sidan 110 i M&M att det finns en effekt som heter "Befalla demon". Effekten kräver ett DAIMOtropiskt filament för varje steg i demonens rangskala. Hur ska man då få tag på ett daimotropiskt filament?"

Daimotropi hämtar sin kraft från demonerna, och således går det inte för en vanlig person att väva sådana besvärjelser, utan måste ingå ett sammarbete med en demon, som kan skänka lite kraft, motsvarande gäller för Teotropi som hämtas från gudarna.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

smaffy

Hero
man kan få daimotropiska filament från demoner. du kanske har ett litet föremål som genererar (en generator) daimotropiska filament.
sedan ska det visst vara så att man kan kongalera (!) daimotropiska filament, fast bara det att det inte funkar i de övre planen (mundana eller annan paralellvärld) utan bara i astralplanet (som är det lägre planet enl. mig). (en kompiss sa att han skickade ett mejl till neogames och frågade och då svarade de med detta svar)

och NEJ. man kan INTE transformera till daimotropi eftersom det är en utav de absoluta primalkrafterna, inte med den magiteori som magikerna i mundana besitter i alla fall. (enl. min magiteori är daimotropi och psykotropi i stort sett samma sak, bara det att idiotmagikerna inte fattar det. de måste placera allt i fack!)

kolla in fjärde rangens symboliska nedkallning. där står det att man kan använda kongalerade daimotropiska filament, det var det min kompiss reagerade på och skickade mejl till dem och frågade.. (se ovan)

Smaffy är jag. blä.

SirDr

Veteran
kort fråga..
var fick du demonen ifrån?

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro

Re: Transformering min vän[NT]

Knappast. Det skulle mara som att "höhö, jag är en gud, jag kan transformera till teotropi" Man kan INTE transformera till vare sig diamotropi eller teotropi.

Jag håller inte med smaffy, med damotropi kan man skapa temporär materia, detta är nästan samma sak som teotropi och har inget med psyket att göra.

"I begynnelsen skapade människan Gud"